Miért fontos a jól kialakított, egységes arculat?

Amikor átadsz egy névjegykártyát, vagy amikor az érdeklődő először ellátogat a weboldaladra, esetleg kezébe vesz egy szórólapot, brosúrát, a látottak alapján kialakít rólad egy képet. Ez az első benyomás meghatározó. Indulj ki saját példádból: amikor vásárolsz – mondjuk egy kabátot, cipőt, táskát – , először mindig a külső dönt. Tetszik vagy nem tetszik. Ha tetszik például a kabát, akkor felpróbálod. Ezen az elven fognak az érdeklődők téged is megítélni. A jól kialakított arculat nemcsak az egységes megjelenést biztosítja vállalkozásod/márkád számra, hanem közvetíti mindazt a mögöttes tartalmat, amit szeretnél átadni. A vásárlók, felhasználók döntő többsége érzelmi alapon dönt, ezért nagyon fontos az első „találkozás” sikere. Az egységes megjelenés bizalmat kelt, profizmusról árulkodik, ezáltal pozitív benyomást kelt az érdeklődőben.

Miből áll az arculat?

Az arculat magába foglalja a színeket, betűtípusokat, szimbólumokat, ikonokat, illusztrációkat. Arculati elemek közé soroljuk a logót, névjegykártyát, szórólapot, egyéb nyomtatott anyagokat, a weboldalt, bannereket, illetve a különböző ajándéktárgyakat is. Ezek azok az elemek, amelyek segítenek beazonosítani a vállalkozásodat/márkádat.

A megtervezett arculatot egy úgynevezett moodboard-on fogom bemutatni neked. A moodboard, azaz hangulattábla összefoglalja mindazt, ami az adott arculatot felépíti. Emellett nagyon fontos, hogy a moodboard – ahogy a neve is mutatja – közvetíti a stílust, a hangulatot, amit a vállalkozásod meg fog testesítni. A moodboard elkészítése egy kölcsönösen hasznos etapja a tervezési folyamatnak. Én, mint tervező egyben tudom neked megmutatni mindazt, ami a tervezési folyamat során hatással volt rám, össze tudom gyűjteni neked azokat az ötleteket, koncepciókat, amik már kialakultak. Így mindketten látni fogjuk, hogy az egyes elemek, hogyan állnak össze egy nagy egésszé, mint a kirakós darabkái.

Mi fog szerepelni a moodboardon?

  • a logó és annak variációi
  • arculati színek
  • betűtípusok
  • mintázatok, textúrák
  • ikonok, illusztrációk, motívumok
  • az arculati elemek lehetséges megjelenési formái
  • inspirációs képek

Gyakorlatilag a moodboardon szerepelhet bármi, amit az adott vállalkozással/márkával/témával kapcsolatban szeretnénk bemutatni.

Tervezzük meg együtt a te arculatodat!