Egy megújulás története – 2. rész

A logó

Elérkeztünk az Anita Bükkösy Photo megújulásáról szóló sorozatom 2. részéhez. Ebben a bejegyzésben a logótervezésről fogok Neked beszámolni. Alapvetően itt kezdődik az arculat felépítése.

Anitával kissé nehezen sikerült összehozni az első személyes találkozónkat, pedig nem lakunk egymástól messze. De hát a család menedzselése és a munka mellett nehezen találtuk meg a megfelelő időpontot, de végül csak összejött.

A beszélgetést a célközönség meghatározásával kezdtük. Itt dől el minden, nagyon nagy hangsúlyt kell fektetni a célközönség minél pontosabb definiálására. Gyakorlatilag a teljes kommunikációnkat, marketingstratégiánkat erre fogjuk felépíteni. Anita elmondta nekem, hogy a fotózásban most az új irány a lifestyle családi fotózás. Ez lett a nagy szerelem, ebbe szeretne nagyobb energiát fektetni. Így az elsődleges célcsoport a gyermekes/kisgyermekes családok. És ott is elsősorban az anyukákat szeretnénk megszólítani, mert hát valljuk meg őszintén kevés az a család, ahol apuka erőltetné a karácsonyi fotózásokat vagy csak egy spontán tavaszi családi fényképezkedést.

Anita elmondta nekem, hogy ő az egyszerű, de nagyszerű elve mentén szeretné az egész arculatot, a logót, a weboldalt kialakítani. Egy nagyon letisztult, modern, de ugyanakkor egy nagyon kicsit elegáns stílust szeretne képviselni. Mivel a főirány a fotózásban – a lifestyle fotózás – is alapvetően ezt képviseli, így a téma is adta ezt az irányvonalat. Mert ugye ebben a fotózásban nincs műterem, nincsenek beállított pózok. Itt az igazi, természetes pillanatok kerülnek megörökítésre! Csempészek ide egy fotót, hogy lásd mennyire igazi az egész!

Kép: Anita Bükkösy Photo

Szenzációs, imádom ezt a képet! Na ilyen gyönyörűséges képeket készít Anita!

Tehát a logótervezéskor is az egyszerű, de nagyszerű elve vezetett minket, a ceruzámat és aztán az egeremet! Az is szempont volt, hogy a logót vagy annak egy részét lehessen önállóan, akár vízjelként is használni.

Több variációt is megnéztünk Anitával. Próbáltunk először valamilyen családmotívumot csempészni a logóba, de nem érte el a kívánt hatást. Néhány felrajzolt ötlet után végül egy egyszerű betűlogóra esett Anita választása. Egyszerű, de nagyszerű és jól használható különöző célokra és felületekre.

Valahogy így kezdőtött …. felrajzoltam egy darab papírra ….

A logónak több variációja is elkészült, hogy mindenféle formában, méretben, felületen használni lehessen. A fő logó végleges formája végül ez lett:

És ehhez készültek az alábbi logóvariációk. Minden logóhoz készítünk fekete-fehér változatot, hogy monokróm környezetben is használható legyen. Ez nagyon fontos egy logó tervezésekor. Figyelni kell arra, hogy a logó akkor is megállja a helyét, ha nem használunk különböző színeket, például egy számlán. De számtalan olyan helyzet van, hogy a logó olyan háttérre kerül, ahol csak monokróm változatban lehet megjeleníteni. Ennek leggyakoribb este, amikor tiszta fekete vagy tiszta fehér a logó.

De most megnézheted, a teljes folyamtot is, ahogy elkészítettem a logót. Hoztam egy videót róla. Elárulom, hogy ez nem az, mikor először megrajzoltam a logót …. ennek több oka is van. Egyrészt később jutott csak eszembe, hogy meg lehetne ezt örökíteni ilyen formában is. Másrészt így volt időm begyakorolni, hogy ne lásd amikor bénázok 🙂 A videó egy első próbálkozás, még ismerkedek a videószerkesztés rejtelmeivel. Ez meg is látszik eme remek alkotáson … meg az is, hogy éjjel 11-kor álltam neki, de viszont annál nagyobb lelkesedéssel molyoltam vele. A következő bejegyzésben a teljes arculattervet fogom Neked elhozni!

És akkor …. TÁDÁÁÁÁM ….

Ha tetszett, amit olvastál, kérlek oszd meg másokkal is!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.