Egy megújulás története – 5. rész

A puzzle összeáll

Közös történetünk Anitával a végéhez közeledik … vagy mégsem?! …. igazából nem ért véget, mert rengeteg közös tervünk van még Anitával. Sok még a megvalósításra váró ötlet. Anita is fejlődik és tanul …. most is épp egy tanfolyamot végez, hogy még ennél is szuperebb – már ha ez még lehetséges – fotókat készítsen. És ha majd vége a karácsonyi hajtásnak és a tanfolyamnak is, akkor újra belevetjük magunkat a munkába.

De most lássuk, hogyan állt össze az Anita Bükkösy Photo weboldala. Ehhez először szeretném Neked megmutatni pár képernyőfotóval, hogy milyen volt a régi honlap, amitől Anita megvált.

A régi honlapot több szempontből is vizsgáltuk. Egyrészt maga a fotózási profil is átlakault egy kicsit. Anita nagy szerelme lett a lifestyle fotózás, amit szeretett volna előtérbe helyezni. Ez még a régi weboldalon nem is szerepelt. Illetve egy kicsit marketingstratégiailag is szemléltük és igyekeztünk olyan koncepciót kialakítani, hogy az új weboldal ne csak szép legyen, hanem felhasználóbarát és nem utolsó sorban új ügyfeleket is hozzon Anitának.

Kezdjük a főoldallal!

A főoldal kialakításánál alapvető “szabályokat” vettünk alapul. Te például tudtad, hogy ha egy weboldalra érkezel, akkor nagyjából 3 másdodperc alatt eldöntöd, hogy maradsz-e az oldalon vagy továbbállsz?! Nagyjából ennyi idő van arra, hogy egy weboldal elnyerje a látogató tetszését, így a kialakításnál arra kell összpontosítani, hogy amikor a látogató megnyitja az oldalt, számára egyértelmű legyen, hogy azaz oldal miről szól és milyen megoldást fog kínálni az ő problémájára!

Első összetevő egy ütős nyitókép, ami kifejezi a mondanivalónkat, üzenetet közvetít. Anitánál ez adott volt, természetesen a saját fotóival dolgoztunk. Ez az én szempontból egy ideálisabb helyzet, hiszen nem kell megannyi stock fotót átböngészni, hogy megtaláljuk a legmegfelelőbbet. Anitának talán már nem volt annyira egyszerű kiválasztani annyi fotó közül, hogy melyik kerüljön ide, de a kiválasztott fotó végülis magáért beszél. A szlogen és a hívószavak, amik a képen helyet kaptak teljesen összhangban vannak a fotóval. Itt arra is figyeltünk, hogy egyik se legyen túl hangsúlyos, egy kicsit mind a kettő – a fotó és a szöveg – is érvényesülni tudjon.

Fontos, hogy az érdeklődőt, már az első pillanatban cselekvésre ösztönözzük, ezért egy úgynevezett akciógombot rögtön el is helyeztünk. Anita esetében ez most az éppen aktuális kampányára, a karácsonyi fotózásra irányít. Értelemszerűen ezt majd cseréljük, amikor már nem lesz aktuális. Fontos, hogy ez a gomb görgetés nélkül látszódjon mindenféle eszközön (laptop, mobil, tablet).

Nyitóoldal görgetés nélkül

Ezt követően egy rövid bemutatkozó kapott helyet. A bemutatkozókra érdemes időt és energiát szánni …. mármint a megírásukra! Az emberek nem szeretnek hosszú, részletes bemutatkozókat olvasni. Ha mégis szeretnénk magunkról, vagy a cégünkről, márkánkról egy hosszabb bemutatkozást, akkor ennek alakítsunk ki egy külön oldalt. Itt a nyitóoldalon fogjuk rövidre, koncentráljunk az üzenetközvetítésre – mi a célom, küldetésem, milyen pluszt tudok nyújtani. Aztán ha szeretnénk bőrére ereszteni a dolgot, akkor biztosítsunk itt egy átkattintási lehetőséget annak, aki ennél többet szeretne megtudni.

Rövid bemutatkozás

A szövegírásról röviden. Nem mindenkinek megy. Ezt el kell fogadni, nem mindenki alkalmas arra, hogy szövegeket írjon. Alapvetően ez egy szakma. Azt tanácsolom Neked, hogy ha ebben a cipőben jársz, akkor dolgozz egy profi szövegíróval, ahogy Anita is tette! Egy weboldal esetében a szövegezének hatalmas jelentősége van. Hiszen a vizuális élmény mellett ez a másik eszközöd, amivel megszólítód a látogatókat. Egyik sem tud működni a másik nélkül!

A főoldalon mindig kapjon helyet egy blokk, ahonnan a termékeket, szolgáltatásokat gyorsan, egy kattintással el lehet érni. Igen tudom tudom …. ott a menü. De mi van akkor, ha már továbbgörgetett, mert teszem azt jól dolgoztunk és a látogatót érdekli, ami az oldalon van. Akkor már a menüt nem látja. Arról nem is beszélve, hogy itt több lehetőséged van iránytani a látogatót. Használhatsz vizuális eszközt – fotót, grafikát -, és itt már megfogalmazhatsz egy frappáns felvezetést is! A menüben nyilván erre nincs lehetőséged!

Gyors elérés a szolgáltatásokhoz

Építs bizalmat! Nincs nagyobb meggyőző erő, mint az ügyfélvélemény! Egy idegen “szájából hallani”, hogy milyen klassz vagy, hitelessé tesz! Ezt használd ki! Kérd meg az ügyfeleidet, hogy írjanak rólad, a munkádról néhány sort!

Ezeket olvasva Te is Anitát választanád!

Biztosítsunk lehetsőget, hogy a látogató itt is azonnal fel tudja venni velünk a kapcsolatot! Anita esetében egy kapcsolati űrlap került elhelyezésre, de például egy fizikai üzlet esetében tehetünk ide térképet, nyitvatartási időt, elérhetőségeket. Az a jó, ha minél többféle módon tudnak velünk kapcsolatba lépni. Van aki telefonálni szeret, van, aki e-mailezni, és van olyan is, aki a közösségi média felületeit kedveli, ezért mindenképpen integráljuk a közösségi oldalainkat! Ha például hírlevezni is szeretnénk, akkor itt akár feliratkozási lehetőséget is biztosíthatunk.

Kapcsolatfelvételi űrlap – hú ezt a képet is imádom 🙂

A láblécben helyezzünk el fontos információkat, kiemelt tartalmakat, mert itt újra erősödik a látogatók figyelme. Nagyon fontos, hogy az Adatkezelési Tájékoztató, az ÁSZF és egyéb kötelező jogi dokumentumok jól látható és közvetlenül elérhető helyen legyenek. Én erre a láblécet szoktam használni, ami praktikus abból a szempontból, hogy minden aloldalon megjelenik. Az Anita Bükkösy Photo esetében egy kis bannert is elhelyeztünk az aktuális kampányhoz.

Még egy dologra szeretném felhívni a figyelmedet ebben a bejegyzésben! Ami ma már elengedhetetlen és minden weboldal számára kötelező, hogy minden kijelzőre optimalizált legyen. Ezt hívjuk reszponzív weboldalnak. A jó weboldal mobilon is jól olvasható és jól kezelhető, nem okoz nehézséget a felhasználónak. Ezért erre is figyelmet kell szentelni. Anita oldalánál arra is figyetünk, hogy a képek mobilon is visszaadják a márka üzenetét, ezért például, ha megnézed mobilon, eltérő képeket fogsz látni a nyitóoldalon.

Huh … egy kicsit hosszú lett, de remélem sok hasznos dolgot olvastál. Még egy bejegyzéssel fogok jelentkezni. Ott majd egy kicsit az aloldalakról fogok írni!

Ha tetszett, amit olvastál, kérlek oszd meg másokkal is!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.