Egy megújulás története – befejező rész

Megújult az Anita Bükkössy Photo weboldala és arculata

Nagyon elmaradtam Anita történtével, meg úgy általában a bejegyzésekkel is …. mentségemre szóljon, hogy a november nagyon húzós volt. Rengeteg munkám volt, meg persze közeledik a Karácsony nevezetű vonat is … és már nem olyan MÁV-osan … nem bizony, kettőt pislantunk és már itt is van. Nekem még van a listámon beszereznivaló ajándék.

A menüről

Na de akkor nézzük meg még így a végén az anitabukkosyphoto.hu aloldalait is kicsit közelebbről. A menü kialakításánál fontos, hogy beszédes menünk legyen. Ez nemcsak a felhasználónak könnyíti meg a dolgot, hanem a kis a gúglirobotoknak is 🙂 Nagyon jók és ötletesek a vicces menüpontok, de a nagytestvér szempontjából nem túl okos megoldás. A Google azt szereti, ha tudja mit indexel be és az is fontos, hogy menüponthoz tartozó oldalon a tartalom is arról szóljon, amire számítani lehet. Tehát a “Szolgáltatásaid” menüpont alatt ne a vasárnapi ebéd receptje legyen fenn .. kivéve, ha ez a szolgáltatásod 🙂

Tehát a menü legyen logikus, ne legyen túl bonyolult, vezesse a látogatót. Érdemes a menüben egy “Rólunk”/”Bemutatkozás” menüpontot elhelyezni, ha hosszabb bemutatkozást is tervezünk. A főoldalunkon egy rövid, figyelemfelkeltő bemutatkozó részt érdemes csak megjeleníteni. Onnan lehet erre az oldalra irányítani az olvasót. Sajnos vagy nem sajnos, de a szomorú valóság, hogy ezt az oldalt kb 1000 emberből egy fogja elolvasni. Nem szeretünk olvasni és marhára nem érdekel minket XY élettörténete … szerintem ez egy a suliból magunkkal hozott komplexus …. amikor meg kellett tanulni minden, kb 2millió évvel ezelőtt élt költő, író, zeneszerző, festő, művész, matematikus – a sor kb soha nem ér véget – élettörténetét, életének főműveit … stb stb. Szerintem attól félünk, hogy ha végigolvasnánk egy ilyen végtelennek tűnő bemutatkozószöveget, akkor előbb utóbb valaki akarná kérdezni és kiderülne, hogy csak a szemünk követte a sorokat, de fel sem fogtuk, hogy mi van odaírva, mert annyira unalmas. Ettől függetlenül a bemutatkozás minden weboldal szükséges kelléke, de ha egy profi szövegíróval dolgozol – mint Eszter ( https://kristofeszter.com/ ) -, mert ugye azzal dolgozol, mert már tudod, hogy milyen óriási szükséged van rá, akkor nem lesz unalmas a bemutatkozó szöveged. Na jól van azt hiszem, aránytalanul sokat foglalkoztam a bemutatkozó szöveggel.

Merre menjen a látogató?

Menjünk is tovább és beszéljünk arról, hogy milyen fontos, hogy a látogatót vezesd az oldaladon. Tehát minden oldaladat úgy építsd fel, hogy a végén az érdeklődő tudja, hogy merre menjen tovább, mit csináljon. És nyugodtan használj figyelemfelkeltő szöveget. Tehát ne azzal szúrd ki a szemét, hogy “Tovább”, “Kattints ide”. Legyenek az akciógombok beszédesek, mint pl. “Megveszem”, “Érdekel”, “Kérdezni akarok”, “Ide vele”, “Ezt akarom”… stb. Természetesen illeszkedjen a szövegkörnyezetbe.

Ha végigböngészed Anita oldalát, akkor itt is jól láthatod, hogy minden oldal végén van egy cselekvésre ösztönző gomb, amivel a látogató tovább tud lépni. Ne hagyd magára gondoltaival egy percre se, mert tuti nem azt fogja csinálni, amit te szeretnél! És persze a Gúgli is szereti ha tele van az oldalad hivatkozással.

Az oldaladon legyen többféle kapcsolatfelvételi lehetőség – erről már az előző részben is beszéltünk. Az is jó, ha több kapcsolati űrlap van az oldaladon, akár különböző funkciókat is elláthatnak. Ide is navigálhatod a látogatót az oldalon belül, hogy mindenképpen vegye fel veled a kapcsolatot.

Beszéljünk a láblécről!

És végül beszéljünk a láblécről is kicsit. Jó ha tudod, hogy egy weboldal esetében a látogató figyelme a következőképp alakul az oldal “olvasása” közben. Mindig az oldal tetején a legélénkebb, aztán ahogy görgetünk lefele egyre lankad a figyelem, egyre nehezebb fenntartani az érdeklődést. De az oldal aljához érve újra erősödik. Ezért a láblécben érdemes értékes információkat elhelyezni. Esetleg ide tehetsz akciókra, kampányokra való felhívást is, vagy olyan linkeket az oldaladon, ahol szeretnéd, hogy valamilyen konverziót végrehajtsanak a látogatók.

Remélem hasznosnak találtad ezt a bejegyzéssorozatot Anita oldalának megújulásáról! Hamarosan újabb bejegyzéssel jövök, már a fejemben megvannak a témák, reméljük időm is lesz megírni!

Ha tetszett, oszd meg másokkal is!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.