Miért van szükséged logóra?

A logó segíteni fog beazonosítani Téged és vállalkozásodat, ezáltal egyedivé tesz, megkülönböztet. A logód lesz az arculatod kulcsszereplője, ezért nagyon fontos, hogy ütős legyen. Mindemellett a logó közvetíti mindazt, amit közölni szeretnél a célcsoporttal.

Milyen a jó logó?

Mivel a logó lesz az arculatod főszereplője, mindenképpen tükröznie kell az arculati színeket. Ezzel egy egységes képet tudsz kialakítani magadról, ami segíti a beazonosíthatóságot. Ma már más szempontoknak kell megfelelnie egy logónak, hiszen sokkal széleskörűbb a felhasználhatósága a több különböző megjelenési felületnek köszönhetően. Sokkal inkább a „kevesebb, néha több” elve érvényesül a logótervezéskor.

Egy jó logó egyedi, illeszkedik az arculathoz, sokoldalúan felhasználható, könnyen megjegyezhető és időtlen.

Mit is jelent ez a gyakorlatban?

A logónak minden méretben jól kell mutatni, ezért célszerű kerülni a túl részletgazdag kidolgozást. Ugyanezen ok miatt effekteket sem érdemes használni, hiszen nem minden felületen érvényesülnek. A logónak működnie kell fekete-fehér kivitelben, illetve monokróm környezetben is. A túl részletes, vagy nagyon színes logó ilyen formában nem használható.

Érdemes a logónak többféle variációját is elkészíttetni. Mire is gondolok? Tegyük fel, hogy a tervezett logó álló téglalap formájú, ami egy névjegykártyán, a weboldalon, vagy akár egy dosszién jól mutat. De ha mondjuk egy reklámtollra vagy egy pendrive-ra kell rátenni, akkor már nem olyan szerencsés. Ezért célszerű egy olyan alternatívát is kidolgozni, ami fektetett téglalap formájú. Esetleg, ha egy jól beazonosítható emblémát választunk, akkor az önállóan is tud működni bizonyos felületeken.

A jó logó amellett, hogy beazonosít és megkülönböztet, profizmust is sugall.

Tervezzünk együtt!