A logótervezés miértje, azaz miért van szükséged logóra?

A logótervezés egy új vállalkozás indításakor kiemelten fontos. A logó segíteni fog beazonosítani Téged és vállalkozásodat, ezáltal egyedivé tesz, megkülönböztet. A logód lesz az arculatod kulcsszereplője, ezért nagyon fontos, hogy ütős legyen. Mindemellett a logó közvetíti mindazt, amit közölni szeretnél a célcsoporttal.

Milyen a jó logó?

Mivel a logó lesz az arculatod főszereplője, mindenképpen tükröznie kell az arculati színeket. Ezzel egy egységes képet tudsz kialakítani magadról, ami segíti a beazonosíthatóságot. Ma már más szempontoknak kell megfelelnie egy logónak, hiszen sokkal széleskörűbb a felhasználhatósága a több különböző megjelenési felületnek köszönhetően. Sokkal inkább a „kevesebb, néha több” elve érvényesül a logótervezéskor.

Egy jó logó egyedi, illeszkedik az arculathoz, sokoldalúan felhasználható, könnyen megjegyezhető és időtlen.

Mit is jelent a logótervezés a gyakorlatban?

Nemárt a logótervezés közben néhány alapszabályt figyelembe venni, hogy megfeleljen a mai kor kihívásainak. A logónak minden méretben jól kell mutatnia, ezért célszerű kerülni a túl részletgazdag kidolgozást. Ugyanezen ok miatt effekteket sem érdemes használni, hiszen nem minden felületen érvényesülnek. A logónak működnie kell fekete-fehér kivitelben, illetve monokróm környezetben is. A túl részletes, vagy nagyon színes logó ilyen formában nem használható.

Érdemes a logónak többféle variációját is elkészíttetni. Mire is gondolok?  Célszerű úgy megtervezni, hogy minden felületen és minden irányban érvényesülni tudjon. Alapvetően azok a logók, amelyeknek magassága és szélessége közel egyforma, szinte bárhol jól használható. Ennek ellenére előfordulhat, hogy olyan felületen kell alkalmaznunk, ahol szélességben vagy magasságban kevés hely áll rendelkezésünkre. A Mimi logója például egy “álló téglalap” formáját idézi, ezért ennek készült egy “fekvő téglalap” alakja is. De ha ennél is tovább gondolkodunk, akkor célszerű egy kör vagy négyzet alakút is tervezni, mely akár ikonként agy bélyegként is tud funkcionálni. Érdemes előre gondolkodni! 

Mindezeken túl nem árt, ha más tényezőket is figyelembe veszünk a logótervezés folyamatában. Összeállítottam egy 5 tippből álló segédletet, ami röviden összefoglalja, hogy mire kell odafigyelni, amikor megtervezzük/terveztetjük a saját vállalkozásunk/márkánk logóját!

Ne feledd a logód lesz az arculatod kulcsszereplője! Ezért fordíts rá kellően nagy figyelmet és ne sajnáld a tervezésbe fektetett időt és energiát!

Kattints a képre és töltsd le az ingyenes segédanyagot! >>>

A jó logó amellett, hogy beazonosít és megkülönböztet, profizmust is sugall.

Tervezzünk együtt!