Mi az a Moodboard?

A moodboard, az az hangulattábla vagy ötlettábla nem más mint az adott témával kapcsolatos ötleteink, elképzeléseink. Én személy szerint nagyon szeretem elkészíteni a moodboardot. A hangulattábla különösen a komplett arculat megtervezésekor tesz nagy szolgálatot.

Mielőtt nekiállunk a moodboard összeállításának mindenképpen választ kell adnunk a következő kérdésre: ki lesz a célcsoport?, kit akarunk megszólítani?. Tulajdonképpen mindent ezzel a kérdéssel kell kezdenünk. A jól meghatározott célcsoport már körülhatárolja a dizájnt is. A hangulattáblán egyben látjuk a dizájn különböző elemeit, ahogy összeállnak egy nagy egésszé, mint a kirakós darabkái.

Mi is szerepel egy moodboardon? Gyakorlatilag bármi. Vannak úgymond „kötelező” elemek, amelyeknek szerepelniük kell egy hangulattáblán. Ilyen a logó, hiszen a logó az arculat főszereplője. Érdemes a logónak több variációját is elkészíteni, ezzel biztosítjuk a sokoldalúbb felhasználási lehetőséget. A logó mellett az arculati színek és a kiválasztott fontok mindenképpen szerepeljenek a moodboardon. Ezenkívül szerepeltethetünk rajta különböző ikonokat, grafikákat, illusztrációkat, esetleg olyan elemeket, amelyek a weboldalon fognak megjelenni, például akciógombok. Megmutathatunk bizonyos arculati elemeket is, mint például névjegykártya tervek, fejléces papír, csomagolásterv, ajándéktárgyak … stb. Én minden esetben egy adag inspirációs képet is elhelyezek a moodboardon, amik visszaadják azt a stílust, hangulatot, ami a dizájnt ihlette.

Szeretném nektek mindezt egy gyakorlati példán keresztül bemutatni. Ez a moodboard volt az első, amit elkészítettem. Nagyon a szívemhez nőtt bevallom, mert már maga a megtervezés folyamata is hatalmas örömmel töltött el.

Ezekkel az információkkal rendelkeztem: Mimi – Gyermekruha bolt, mely saját tervezésű, saját márkás, magyar gyártású, prémium minőségű ruhákat gyárt bőrbarát alapanyagokból óvodás és kisiskolás gyerekeknek. A célközönség pedig a 20-40 év közötti anyukák.

Az első dolog, ami azonnal megragadta a figyelmem az a prémium minőség és a bőrbarát alapanyag volt. Számomra ez a következő irányt határozta meg: mindenképpen egy elegánsabb, de mégis divatos vonalat képzeltem el. Mivel az ilyen típusú ruhák a magasabb árkategóriát képviselik, így a célcsoport a magasabb jövedelemmel rendelkező anyukák/családok. Ez is inkább az elegánsabb vonalat erősítette bennem. Ugyanakkor nagyon fontos volt a dizájn kialakításánál, hogy megőrizzem a divatos, modern vonalat is.

A színek kiválasztásánál biztos voltam benne, hogy kerülni szeretném a harsány, élénk színeket, így inkább a pasztel színek felé vettem az irányt. A menta és barack lett a nyerő páros. A barack a rózsaszín és a narancssárga határán helyezkedik el valahol, ezzel a csajos, fiatalos, energikus vonalát jeleníti meg a márkának, illetve párosul hozzá a frissesség, vidámság, kreativitás. A menta pedig mint a zöld egyik árnyalata visszautal a bőrbarát alapanyagokra, hiszen a zöld a természet, a környezet, az egészség színe.

Kétféle betűtípust választottam: az egyik egy kézírás jellegű, kissé bohókás font, ami a téma gyermeki vonulatára utal. A másik pedig egy talpatlan font, ami kissé nyúlánk megjelenésével kecses, de mégis modern külsőt kölcsönöz.

A fentieken kívül még helyet kaptak a moodboardon különböző mintázatok, melyek a weboldalon, illetve különböző arculati elemeken is visszaköszönnek. Ez utóbbiak közül néhányat feltűntettem a hangulattáblán is, készültek címketervek is. Végül azokat az inspirációs képeket gyűjtöttem össze egy montázsba, amelyek meghatározták a stílust, ami köré a dizájnt építettem.

A Mimi számára készült egy demo weboldal és egy demo webshop is, melyeket az alábbi elérhetőségeken meg is tudtok nézni.

http://mimi.especialdesign.hu/

http://mimiwebshop.especialdesign.hu/

Ha tetszett, amit olvastál, kérlek oszd meg másokkal is!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.