Weboldal árak

Mennyibe kerül egy weboldal?

Amikor weboldal árak után érdeklődnek az ügyfelek, általában konkréten arra várnak választ, hogy én, mint webdesigner mennyiért teszem össze álmaik weboldalát. Ebben a bejegyzésben most nem arról szeretnék írni, hogy mi határozza meg egy weboldal árak alakulását, nem is fogom számszerűsíteni. Sokkal inkább azokról a plusz költségekről szeretnék beszélni, amik egy honlap elkészítésével járnak.

Ezekről a költségekről sokszor megfeledkeznek a megrendelők, nem számolnak vele. És sajnos az is előfordul, hogy a munka előrehaladtával derül ki, hogy valami még hiányzik. Ez nem csak anyagiakban jelent plusz kiadást – amivel nem számolt az ügyfél -, hanem sokszor a határidőt is befolyásolja.

Ma már gondosan odafigyelek arra, hogy már az árajánlataimban is kitérjek ezekre a tényezőkre, felhívjam rá az ügyfelem figyelmét. Nem volt ez így az elején, és volt, hogy ebből adódtak kellemetlenségek. Ezzel a bejegyzéssel is ezt szeretném megelőzni.

Technikai feltételek

  • tárhely: a tárhelyszolgáltató megválasztása egy nagyon fontos dolog, hiszen ez lesz a weboldalunk alapja, a vas ami működtetni fogja. Nagyon nem mindegy, hogy milyen tárhelyszolgáltatóval dolgozunk. Ha komoly céljaink vannak a weboldalunkkal – márpedig, ha fizetünk érte, akkor komoly céljaink vannak -, akkor mindenképpen kerüljük az ingyenes tárhelyeket! A tárhelybérlés általában éves díjhoz kötött, és valójában nem egy olyan életveszélyesen nagy összeg.
  • domain-név: mindenképpen vegyünk domain-nevet. Ez is a profizmusunkat fogja erősíteni a látogatókban. A domain díja szintén nem egy egetverően nagy összeg: .hu esetében általában 2 évente kell díjat fizetnünk, egyéb esetben pedig évente. A legpraktikusabb, ha a tárhelyszolgáltatón keresztül vásároljuk meg a domain-nevet is.
  • SSL-tanúsítvány: ettől lesz a webhelyünk biztonságos. Fizikailag ez azt jelenti, hogy nem http:/-vel fog kezdődni az oldalunk címe, hanem https:/-el. Ez a látogatóknak is egy jelzés, illetve a Google is szereti az ilyen webhelyeket. Ezt is a tárhelyszolgáltatón keresztül érdemes intézni, mert ebben az esetben ők be is állítják nekünk és nem kell vele bajlódnunk.

A fentieket azoknak is javaslom, akik maguk szeretnék elkészíteni a honlapjukat! Ezek a költségek évente olyan 15.000 és 30.000 Forint között mozognak tárhelyszolgáltatótól függően, illetve, hogy mekkora tárhelyet szeretnénk bérelni. Ennyit mindenképpen érdemes a weboldalunkba fektetni! Én jó szívvel ajánlom az én tárhelyszolgáltatómat: domain-tarhely.net

Az ütős weboldal alkotóelemei

  • egy átgondolt marketingstratégia: mindennek az alfája és az omegája egy alaposan kidolgozott marketingstratégia – bizony még a weboldalnak is. Gondolj csak bele: a honlap tulajdonképpen egy marketingeszköz, marketingstratégia nélkül céltalan, nem fog szólni senkihez és nem fog eredményt produkálni sem. 
  • logó és arculat: a weboldal tulajdonképpen a vállalkozásod online kirakata. Itt aztán vizuálisan mindennek klappolnia kell. Ha egészen pontosak akarunk lenni, akkor a weboldal valójában az arculatunk része, egy nagyon fontos arculati elem. Tehát a fel nem tett kérdésre a válasz: először logó és arculat, utána weboldal. A webdesignerek többsége nem is vállal enélkül weblap készítést.
  • fotók és grafikák: mivel ez egy vizuális műfaj, nagy jelentősége van a weboldalra kerülő fotóknak és grafikáknak. Rossz minőségű képekkel nem lehet jó weboldalt készíteni. Ha a tárhelyszolgáltató a vas, ami működtet, akkor a fotó/grafika a lélek. Hiába a szép dizájn, a jól kitalált felépítés, a remek marketingfogások, ha tele van az oldalunk ronda képekkel, mert ez már első ránézésre is ordítani fog az oldalról. Ha saját termékeink vannak, akkor profi fotóssal készíttessünk képeket. Ha nem ilyen jellegű az oldalunk, akkor úgynevezett stock fotókkal tudunk dolgozni. Mert a minőség mellett az is fontos, hogy a képek jogtiszták legyenek. Stock fotókat számos oldalról tudunk vásárolni mi magunk is, de a webeseknek általában van előfizetési csomagjuk valamelyik képügynökségnél. Ó igen és idetartozik a saját profilfotónk is. Ne szelfizzünk otthon a mobillal, menjünk el egy portréfotózásra!
  • webszöveg: a képek mellett hatalmas jelentősége van a webszövegeknek. Olyan szövegek kellenek a weboldaladra, amelyek a személyes kontakt nélkül is meggyőzik a látogatódat, hogy téged válasszon. Írni nem mindenki tud. És nem is kell, hogy tudjon. Ez is egy szakma. Ha nem vagyunk biztosak magunkban és nem tudjuk megugorni ezt a feladatot, akkor bízzunk meg egy szövegírót! Alapvetően nem olyan nagy költség, mint elsőre gondoljuk. Ez egy olyan kiadás, amire én nem sajnálnék kiadni, mert sokban hozzájárul a weboldal sikerességéhez.

Legyen szabályos a weboldalunk

  • GDPR: nem is olyan rég a csapból is ezt folyt …. ez ugye EU-s cucc, kell és kész. Nagyon nem lehet rajta mit szépíteni és nem érdemes kiskapukat keresni. Ugyanakkor fontos tudunk, hogy a GDPR nem merül ki abban, hogy van egy adatkezelési tájékoztatónk a weboldalon. A GDPR ennél sokkal komplexebb dolog, a teljes vállalkozás felkészítését jelenti adatvédelmi szempontból. Én a helyedben ezt mindenképpen egy hozzáértő jogászra bíznám. És a hangsúly valóban a hozzáértőn van!
  • ÁSZF: erre a dokumentumra nincs mindenkinek szüksége. Ha viszont értékesítesz az oldaladon keresztül, akkor erre is szánni kell néhány tízezret! A szabályos működés velejárója!

Nem akarok senkit elkeseríteni, de a fenti költségek sokszor nagyobb tételt képviselnek összességében, mint maga a weboldal elkészítése. Na nem a negyvenezres weboldalakra gondolok …. Mert az olyan is …. egy weboldal elkészítése nem csak abból áll, hogy beillesztünk tartalmakat, mert nyilvánvalóan azt bárki meg tudja csinálni, ha megnéz a YouTube-on néhány oktatóvideót. A weboldal árak kialakítása során egyéb szempontokat is figyelembe kell venni. Mert a csilli-villi weboldal ablakon kidobott pénz, ha nem hoz eredményt.

A weboldal árak

Na de, hogy azért egy kicsit szóljak magáról a weboldal árképzéséről is …. Először is nagyon nem mindegy, hogy mondjuk a weboldalunkat egy programozó készíti vagy olyan tartalomkezelő rendszerben készítjük vagy készíttetjük, mint a WordPress. Egy programozó általában sokszoros áron készít weboldalt egy WordPress alapú honlaphoz képest. Igaz így bármi megvalósítható és minden teljesen egyedi lesz. A weboldal árak első meghatározó eleme tehát, hogy kivel fogod elkészíttetni a honlapod!

Az árat meghatározza nyilván a weboldal terjedelme: hány oldalból fog állni a weboldalunk, ezeken az oldalakon mennyi tartalom lesz. Milyen egyedi funkciókat szeretnénk beépíteni: időpontfoglalás, hírlevélfeliratkozás … stb. A sor egészen sokáig folytatható lenne, hiszen ahány vállalkozás, annyiféle egyedi igény merülhet fel. A WordPressben úgynevezett bővítmények segítségével lehet megvalósítani ezeket az egyedi funkciókat. Itt az árat befolyásolja, hogy amit szeretnénk elérhető-e egy ingyenes bővítménnyel vagy szükség van egy prémium bővítményre, amiért viszont már fizetni kell kisebb-nagyobb összegeket.

Ha szeretnénk értékesíteni a weboldalon keresztül, akkor meg kell vizsgálni, hogy ezt milyen módon lehet kivitelezni. Amennyiben webshop is kerül az oldalunkra, akkor fontos tudni, hogy megközelítőleg mennyi és milyen terméket szeretnénk betölteni, milyen fizetési és szállítási módokat kívánunk beépíteni.

A webes nemcsak dizájn szempontból nézi az oldalt, figyel a biztonsági beállításokra, a reszponzív nézetre, arra hogy a Google szeresse az oldalad. Marketing szemmel is vizsgálja, hiszen eredményt nem a szép színek fognak hozni. Ügyel arra, hogy az oldal felhasználóbarát legyen!

Mire figyelj még oda?

Weboldalt valamilyen céllal készítünk! Ezt a célt meg kell tudni határozni, és a weboldaladat úgy kell kialakítani, felépíteni, szövegezni és megtölteni tartalommal, hogy ezt a célt szolgálja. Ehhez én egy “akciótervet” szoktam összeállítani az ügyfeleimmel, amiben mindketten teljesen tisztán látni fogjuk, hogy milyen feladatok állnak előttünk.

Nem célszerű alapvető marketingstratégia nélkül belevágni a dologba, mert akkor ablakon kidobott pénz lesz az egész. Ha ehhez szükséged van segítségre, akkor a költségekhez még ezt is hozzá kell számolni!

“Röviden” ennyit szerettem volna veletek megosztani a költségekkel kapcsolatban. Ezen a linken megnézheted, én mennyiért készítek weboldalakat. Bár mindig az egyedi árajánlatkérést preferálom, mert minden munka más és más , de egy támpontot kaphatsz azért.

Szólj hozzá!