AZ ONIX MEDAL PROJEKT
A Gravonix Kft-vel indult együttműködésünk második állomása volt az ONIX MEDAL arculatának és weboldalának megtervezése és kivitelezése.
Az első lépés egy alapos piackutatás volt. Az ONIX MEDAL márka alatt a cég egyedi érmekkel, serlegekkel, kupákkal és díjakkal foglalkozik. A standard termékektől elkezdve egészen a teljesen egyedi, iparművészeti alkotásokig minden megtalálható a palettán. Miután feltérképeztük a versenytársakat, megfogalmaztuk a legfőbb kritériumokat, amik mentén a tervezés megindulhatott:
- a logóban semmilyen formában ne jelenjen meg direktben érem, kupa vagy serleg forma
- a dizájn legyen színes, vidám - olyan érzetek társuljanak hozzá, mint megbízhatóság, profizmus, vagány, öröm, egyedi, prémium
- úgy kell kitalálni a weboldal felépítését, hogy átfogó képet adjon a termékek széles skálájáról, de semmiképp ne legyen webshop
LOGÓ ÉS ARCULAT
A logó megtervezésekor fontos volt, hogy könnyen megjegyezhető legyen, megjelenjen benne az OM betűkombináció és valamilyen átvitt értelemben utaljon a tevékenységre is. A kerek formát az utóbbi miatt választottuk és ebben helyeztük el az OM betűket is.
Az arculatban sok szín kapott helyet, ugyanakkor ezeket a színeket két fő csoportba osztottuk. Az egyiknek az uralkodó színei a narancs árnyalatok, a másiknak pedig a türkiz. Színátmenetekkel tettük még változatosábba a megjelenést. Készültek grafikai elemek, melyekben visszaköszönnek geometriai és absztrakt formák is. Olyan dizájnt szerettünk volna kialakítani, amihez hasonló nincs a versenytársak között.
Mivel az ONIX MEDAL márka tulajdonosa a Gravonix Kft, így szerettük volna, ha néhány arculati elemben visszaköszön a Gravonix is. Éppen azért megtartottuk a Gravonix betűtípusait, illetve már ott is alkalmaztunk geometriai alakzatokat a grafikákba és a weboldalon is sokszor visszaköszön a lekerekített sarkú kártyás megoldás képeknél, boxoknál.
A WEBOLDAL
A weboldalon nagyon sokat dolgoztunk és menetközben sok minden változott az eredeti elképzeléshez képest. Ugyanakkor viszont nagyon hatékony és produktív volt a közös munka és bár néha kicsit többet kellett agyalni a legjobb megoldáson, mégis nagyon gördülékenyen tudtunk dolgozni és haladni.
Meglehetősen nagy mennyiségű képi anyagot kellett feldolgozni, majd a galériákba tölteni. A termékek vagyis a képek tematizálása volt az első nagyobb feladat, amin sokat dolgoztunk. Alapvetően a díjak négy nagy csoportba kerültek, minden csoporthoz hozzárendeltünk egy-egy színt az arculati színekből, amit következetesen használtunk végig a honlapon. És később a közösségi oldalakon is, amiről még lesz szó a portfólióban.
A szövegek kidolgozása is fontos állomása volt ennek a projektnek. Nagyon jó alapokat kaptunk hozzá, így Esztinek volt miből kiindulnia és nagyon szuper szövegek születtek.
SOCIAL MEDIA FELÜLETEK
A közös munkánk azonban nem ért véget a weboldallal, ugyanis mi kezeljük a márka közösségi felületeteit (Facebook és Instagram, valamint hírlevelek).
Készítettem többféle Canva sablont, hogy a posztgyártás gördülékenyebb és hatékonyabb legyen. A kreatívokat optimalizáltuk az aktuális Facebook és Instagram képméretekre, illetve ehhez készültek story formátumú sablonok is.
Mindemellett ugyancsak Canvában készítettük elő a Google Ads kampányok képi anyagát is. A különböző Ads kampányokhoz tartozó képméreteket is előkészítettük Canvában, így a későbbi hírdetésekhez sokkal gyorsabban tudjuk a grafikákat elkészíteni.
A sablonokban is visszaköszönnek azok a grafikai elemek, amelyeket az arculathoz használtunk, valamint a honlapon is találkazhatunk velük. Illetve az SM grafikákban is tudatosan használjuk azokat a színeket, amelyeket kijelöltünk egy-egy termékcsoporthoz.
Minden hónapra készítünk egy tartalomtervet, melyhez szöveget írunk és elkészítjük a kreatívokat, majd időzítjük is a posztokat.