KOLORMÁNIA LOGÓ ÉS ARCULAT

A Kolormánia logójának és arculatának megtervezése nagy kihívás volt számomra. Mindig komfortosabban érzem magam a nem túl élénk színek társaságában. De szeretem a kihívásokat és ha kicsit kibillentenek a rutinból és ki kell lépnem a kereteim közül. 

Ancsa már nem kezdő vállalkozó, nagyon részletes és pontos briefet kaptam tőle a projekt induláskor. Mégis azt kell mondanom, hogy nagyon sokat kellett finomítani a terveimen menet közben. Nehezen találtam meg a helyem a sok szín között, de végül csak összeállt a logó és az arculat is.  

A logó formája viszonylag hamar körvonalozódott. A betűkészletet megtaláltuk, amiből a logó felépült, viszont a tökéletes végeredményért a fontokat át kellett alakítani, ami egy aprólékos grafikai szerkesztési feladat volt. 

Fontos volt az is, hogy a logónak legyen egy olyan eleme, amit ki tudunk emelni. A címkékre, matricákra kör formában kell majd felkerülnie ennek az elemnek. Erre a különleges K betű tökéletesen alkalmas volt. 

Emellett a logó tervezésekor figyelembe vettük a neszeszerekre, párnákra kerülő címkék méretét is, hiszen ezeken el kellett férnie az új márkajelzésnek.

A nagyobb kihívás a megfelelő színek megtalálása volt. Ami nekem már túl élénk volt, az Ancsának még mindig fakó. Ebből is látszik mennyire másként látjuk a színeket és mennyire másként hatnak ránk. De Anikó nagyon közreműködő volt és ő is tologatta azt a bizonyos pipettát a színskálán, hogy megtaláljuk a tökéletes színösszeállítást. A Kolormánia termékei nagyon színesek – bár gondolom a márkanévből ez már mindenki számára kiderült -, éppen ezért nagyon fontos volt, hogy ez visszaköszönjön az arculatban. 

Névjegykártya és köszönőkártya  tervezése

A grafikai tervezés során készítettem már néhány nyomdai anyagot is.

Canva sablonok az adventi kampányhoz

Miután elindultak a közösségi oldalak, egyeztettünk Ancsával, hogy kidolgozunk egy Canva sablonokból álló csomagot, amit tud majd használni a posztokhoz, hogy egyediek legyenek a közösségi oldalai is. Mivel az év végi hajrában már szűkös volt az idő, így első lépésként az adventi kampányhoz készítettem sablonokat. 

Két felületre dolgoztunk: Facebook és Instagram. A Canva dizájnok elkészültek Facebook poszt méretben, valamint az Instagram felületére kétféle méretben. Emellett story formátum is gondolkodtunk. 

Ugyanazt a dizájnt követve kétféle tervet állítottam össze. Az egyikben fontos volt, hogy az adott adventi naphoz tartozó termék képét szépen és könnyen el lehessen helyezni. A másik dizájnban pedig a kép helyén szöveg jelent meg. Az adventi sablonok esetében fontos volt, hogy ünnepi legyen, de mégis az arculati színek jelenjenek meg.