GOOGLE CÉGPROFIL OPTIMALIZÁLÁS
Vállalkozóknak, akik szeretnének a Google Térképen és a kereső jobb oldali sávjában, kiemelt helyen megjelenni.
A Google Cégprofil több, mint egy felturbózott telefonkönyv!
Lehetőséget ad neked arra, hogy:
- vizuálisan megjelenítsd magad a térképen és a kereső jobboldali, kiemelt helyén látható legyél, ahol kattintásra minden elérhetőséged megtalálható
- fotókat tölts fel az üzletedről/termékeidről/útvonalról, ahogy el lehet hozzád jutni
- megoszthatod a szolgáltatásaidat
- a nyitvatartási időt
- egyszerűen frissítheted az információkat
- visszajelzéseket gyűjthetsz be az ügyfeleidtől, vásárlóidtól, amit elolvasva potenciális vásárlókat érhetsz el
- a Google keresőjén keresztül rád találjanak akkor is, ha még nincs kész a honlapod
- és ami a legfontosabb, a statisztikák segítségével pontosan tudni fogod, hogy az ügyfeleid hogyan találják meg a cégedet
Nem számít, hogy milyen vállalkozásod van, az online jelenlét egyre fontosabb, hogy megtaláljanak téged – akár a keresőkön keresztül, akár közösségi médiában való megosztással vagy személyes ajánlással, az online jelenlét fontos és a cégprofil tökéletes kiegészítése a többi felületednek.
Tudtad, hogy ….
a Google keresőrobotjai a közösségi média oldalait nem pásztázzák, de a saját felületén elhelyezett infókat igen?
Kiknek ideális a Google Cégprofil használata?
Lényegében bárkinek, akinek fontos, hogy a vállalkozása megjelenjen a találati lista egy kiemelt helyén – mert ugyan fontos az, hogy a honlapod keresőoptimalizálásával foglalkozz, de elég nagy feladat, hogy a kereső első oldalán jelenj meg egy konkrét témában. Viszont ha valaki rákeres, hogy „Hamburgerező 9. kerület”, sokkal nagyobb esélyed van megjelenni akár a térképen, akár a térkép alatt kiemelt három vállalkozás egyikeként, mint egy-egy blogbejegyzéseddel, aloldaladdal.
Különösen azoknak fontos, akik egy bizonyos fizikai területen belül látnak el ügyfeleket és ezért fontos nekik a helyi megjelenés, például helyszínhez kötött üzletek, éttermek, edzőstúdiók, stb. Illetve azok számára már-már elengedhetetlen, akik olyan szolgáltatást végeznek, ahol házhoz mennek, külső helyszínen látják el az ügyfeleket, de egy bizonyos területen belül – például villanyszerelők, házhoz járó masszőrök vagy a hétvégén is kiszálló zárlakatos, vízvezeték szerelő.
Ha olyan szolgáltatást végzel, ahol gyakran keresnek rá arra az emberek, hogy „… a közelben”, vagy „… x városban”, akkor mindenképpen kell regisztrálnod!
Tudtad?
Nem is csak azokat a kereséseket „vadászhatod le”, ahol a helyet megnevezik kereséskor, hanem azokat is, akik csak konkrét dologra keresnek rá, mivel a Google figyeli azt, hogy hol tartózkodik a kereső személy és a nagyobb siker érdekében olyanokat fog neki ajánlani, akik a közelben vannak.
Mire lehet számítani a felturbózás után?
A Cégprofil optimalizálásának inkább szubjektív, mint számokban mérhető eredménye van.
Hasonló eredményekre lehet számítani:
- egy újabb felülete az online jelenlétnek (tehát nem csak a közösségi média felületeken aktívak találnak meg, hanem azok is, akik inkább Google-ben keresnek rá mindenre)
- bizalomépítés egy formája
- a megfelelő kulcsszavak használata esetén növeli az esélyt, hogy rád találjanak azok, akik a te szolgáltatásodat keresik
- „egy kép többet mond minden szónál” elv alapján nagyobb eséllyel szavaznak bizalmat neked az érdeklődők (több fotó is elhelyezhető, könnyen lehet közöttük lapozni)
- a geotaggingel ellátott fotók miatt a „környéken”, a „… kerületben” szöveggel keresők számára hamarabb kínálja fel a google a te profilodat, mint mondjuk azokét, akik 2-3 km-rel arrébb szolgáltatnak
- ha folyamatosan frissülnek a visszajelzések, fotók, egyebek (ami a havi karbantartás részét képezi), akkor a Google-nél plusz pontokat szerzel és ha a te témádra keresnek rá, nagyobb eséllyel irányítja hozzád őket
- az emberek nehezen hagynak visszajelzéseket e-mailben, honlapra feltehető verzióban, de sokan még azt sem szeretik, ha a Facebookon megjelenik, hogy ők épp milyen orvosnál jártak, milyen tornával próbálnak lefogyni – itt viszont könnyedén hagyhatnak visszajelzést úgy is, hogy nem látja az összes ismerősük
- mivel a Google szolgáltatások része, ezért könnyebb lesz jó Google hirdetéseket is beállítani, ha arra kerül a sor (lesz már statisztika, amit fel tud használni + minél több Google szolgáltatást használsz, annál inkább „ismerősként” tekint rád a google, ezért a keresőben is picit hajlamosabb a te oldaladat ajánlani)
- olyan statisztikákat is láthatunk a keresési szokásokról, amit amúgy nem – ez pedig hasznos lehet a termékpaletta/szolgáltatások átalakításánál, illetve annak kitalálásában, hogy mit érdemes hirdetni
- organikusan nagyon nehéz a kereső első oldalára kerülni szöveges tartalommal, de a helyi keresőben előrébb olyankor is kilistázhat találatként a Google, ha amúgy csak a 10. oldalon lenne a honlapod. A térképnek köszönhetően ha jól van beállítva minden a Cégprofilon, esélyesebb, hogy bekerülsz a top3 megjelenített vállalkozásba
- növelheti a honlapod látogatottságát
A Google Cégprofil optimalizálása az organikus kereséseknél számít, azt pedig nem tudjuk befolyásolni, hogy épp mennyien keresnek rá a te szolgáltatásodra. Viszont ez egy olyan terület, amit sokan elfelejtenek kiaknázni, a keresőoptimalizálással egy kalap alá véve “majd hétfőtől” foglalkoznak vele, pedig ez a felület sokkal gyorsabban optimalizálható, mint egy teljes honlap!
Itt a lehetőség, hogy beelőzd a konkurenciát és megtanuld jól használni a Google Business Profile kínálta lehetőségeket!
Hogyan tudok segíteni?
#1 Audit
-
ha van már Google Cégprofilod, megnézem, pontosan mi hiányzik ahhoz, hogy jól működő Cégprofil legyen
-
adok egy feladatlistát, hogy tud, mit kell tenni
-
segítek abban is, melyik része a fontosabb, mivel érdemes kezdeni
-
Tehát itt én csak elemzem a dolgokat, de neked kell elvégezni a feladatokat.
#2 Audit PLUSZ
-
minden, ami az #1 AUDIT csomagban található
-
készítek egy részletes, személyre szóló útmutatót, hogy tudd, mit és HOGYAN kell elvégezni
-
Tehát itt én csak elemzem a dolgokat, de neked kell elvégezni a javításokat, viszont adok hozzá segédanyagot, hogy könnyebben és gyorsabban tudj dolgozni.
#3 Google Cégprofil optimalizálás
-
ha kell, nulláról létrehozom a profilt
-
mindent feladatot elvégzek, feltöltök és beállítok (extra technikai dolgokat is, amik az első két csomagba nem férnak bele)
-
előtte egy részletes kérdőívet küldök, ami alapján tudok önállóan dolgozni
-
EXTRA SZOLGÁLTATÁSOK (opcionálisan választható)
-
Versenytárselemzés: + 25.000 Ft
-
Kulcsszókutatás: + 25.000 Ft
-
Extra konzultáció: + 15.000 Ft/ alkalom
-
Havi menedzsment, ha szeretnéd folyamatosan naprakészen tartani a profilt az optimalizálás után: 15.000 Ft
#4 ALL IN: Google Cégprofil optimalizálás
-
Teljes audit
-
Ha kell nulláról létrehozom a profilt
-
Cégprofil optimalizálása: minden feladatot elvégzek, feltöltök és beállítok
-
Előtte egy részletes kérdőívet küldök, ami alapján tudok önállóan dolgozni
-
Versenytárselemzés
-
Kulcsszókutatás
-
Konzultáció (egy alkalom)
-
EXTRA SZOLGÁLTATÁS (opcionálisan választható)
-
Havi menedzsment, ha szeretnéd folyamatosan naprakészen tartani a profilt az optimalizálás után: 15.000 Ft
A GBP turbózása a keresőoptimalizálás egyik lépése. Ha többet szeretnél tudni arról, hogyan segíthetünk abban, hogy minél többen látogassanak a honlapodra, akkor ismerd meg SEO szolgáltatásainkat is!
Mit nem tud a Google Cégprofil maximumra optimalizált felülete sem?
- olyan látogatókat vonzani, akik nem keresgélnek az adott témában - ha olyan szolgáltatásod van, amire fel kell hívni az emberek figyelmét, hogy egyáltalán létezik, a Google Cégprofil egy hasznos és csinos névjegykártyaként funkcionál, de ÚJ ügyfeleket maximum úgy tud bevonzani, ha valaki véletlenül a térképen felfigyel a névre és rákattint → ha új ügyfelek elé szeretnél kerülni, a hirdetések bevetését ajánlom
- egy-egy eseményt, akciót posztként fel tudunk tenni a profilra, de akciót indítani, hirdetni azt, intenzíven promózni nem lehet vele