ROUGE NAILS WEBSHOP ÉS CSOMAGOLÁSTERVEZÉS

Minden webes munkái között vannak olyan projektek, amelyek valamilyen okból kifolyólag nagyon emlékezetesek. Nekem szerencsére több is van – vagyis, ha nagyon őszinte akarok lenni, akkor igazából mindegyikről tudnék mondani valamit, amitől az adott projekt különleges. A Rouge Nails esetében több mindent is meg tudnék említeni, de azzal kezdem, hogy ez egy extrém hosszúra nyúlt munka lett. És nem a bonyolultsága miatt. Nem, nem … ezt a porjektet az ág is húzta, többször kerültünk a lezárás és élesítés közelébe, de akkor mindig történt valami. És a dühítő az volt benne, hogy mindig valami olyan külső tényező avatkozott közbe, ami ellen sem én, sem az ügyfelem nem tudott tenni.

De végül csak elérkezett a pillanat, amikor ez a webshop is elindulhatott. Ebben a projektben átdolgoztam egy már meglévő logót, terveztem csomagolást és elkészítettem a webshopot.

Az egyik legnagyobb kihívást az jelentette, hogy ebben az arculatban csak két színt használtunk: egy fekete és egy vörös árnyalatot. A logóban a G betű került kiemelésre, amivel a márka tulajdonosára, Kovács Gabóra utaltunk. Azzal, hogy a G betű nagyobb lett a többinél a logó monokróm változatában is el tudtuk érni, hogy kiemelkedjen a többi közül. A korábbi logó is hasonló volt, de Gabó túl egyszerűnek találta a benne szereplő betűtípust, illetve egy kicsit elegánsabb megjelenést szeretett volna kihozni belőle. 

Csomagolástervezés

A logó megtervezése után elkezdtük összeállítani a webshop anyagait. Első körben a termékkategóriák kerültek kialakításra, ahova besoroltuk a különböző termékeket. Időközben kiválasztásra kerültek a tégelyek is, amelyekben a műkörmös alapanyagok forgalmazásba kerültek. Ekkor kezdtünk el dolgozni a csomagoláson, a címkéken.

Különböző méretű tégelyekre készültek grafikai alapok. Később a megállapodás értelmében ezeket a grafikai alapokat átadtuk a gyártónak, mivel ők vállalták a címkék gyártását. Ezekből a tervekből már könnyebben tudták az esetleges módosításokat elvégezni például, ha a tégelyek formája változik vagy új termék kerül bevezetésre.  

A weboldalon több stock képet is használtam a fejlécekben. Ezeket a képeket átszerkesztettem és azt a dizájnvonalat követtem, amit már a csomagolás tervezésekor is alkalmaztunk, ezzel is erősítve az összképet. 

Mivel az arculatban szereplő két színt használtuk csak a honlapon, így sok fehér teret alkalmaztam, hogy áttekinthető és letisztult legyen. A fejlécben megamenüt használtam, ami lehetőséget adott a termékek jobb kiemelésére. 

A webshop különlegessége, hogy a termékkészletet és a rendeléseket egy külsős raktár kezeli, az iLogistic. A shopot össze kellett kapcsolni az ő rendszerükkel, ami több körös egyeztetést, technikai felkészülést igényelt. Emellett Simple Pay bankkártyás fizetés került beépítésre, valamint automatikus számlázás a Billingo rendszerével összekötve.