A marketing egyik nagy előnye, hogy rengeteg felületen tudunk aktívan jelen lenni, hogy elérjük a célközönséget. Ugyanez a nagy hátránya is, hogy rengeteg felület van, ahol jelen lehetünk, mindenhol megjelenni minőségi tartalommal pedig kisvállalkozóként szinte lehetetlen. Főleg ha te gyártod a tartalmakat! Ezért érdemes kiválasztani azt a pár felületet, ahol érdemes posztolni és ahol a legnagyobb sikereket érhetjük el a befektetett energia (és pénz) fejében.
Most elsőként nézzük meg egy kicsit közelebbről a Facebookot, vagyis új nevén a Metát. Lehet, hogy nem ez az a felület, ahol a leginkább jelen van a célcsoportod, de manapság itt „illik” megjelennie mindenkinek. Ez az a felület, amit a legtöbb potenciális ügyfél megnéz. Sokszor csak azért, mert egy honlapról nem feltétlenül derül ki, hogy aktív-e a vállalkozás vagy csak elkészült a honlap és már rég nem él a biznisz, csak elfelejtették lemondani a tárhelyet. Ezért a FB-n legalább hetente, kéthetente érdemes posztolni, azaz életjelet adni akkor is, ha valójában nem itt talál meg minket a célcsoport.
MIÉRT JÓ JELEN LENNI A FACEBOOKON?
- életjel a potenciális ügyfelek számára
- a FB oldalak statisztikái elég sok információt adnak arról, hogy mikor érdemes posztolni, mikor van nagyobb esélye annak, hogy valaki ténylegesen meglátja a bejegyzést
- a Creator Studio felületén könnyedén időzíthetőek a posztok
- fizetős hirdetést indíthatunk – ráadásul sokféle hirdetési típus közül választhatunk
- viszonylag alacsony költségvetéssel is indíthatunk már hirdetéseket
- vegyes tartalmakat oszthatunk meg, fotókat, videókat, szöveges tartalmakat, ráadásul témáját tekintve is szabadon mozgunk – a személyesebb posztok nem állnák meg a helyüket a honlapon, viszont a FB oldalon könnyen beszélhetünk ezekről is, ami segíthet abban, hogy a potenciális vásárlók közelebb érezzék magukat hozzánk
- márkaismertség növelésére kiválóan alkalmas
- amíg nincs webshopod, addig a FB shop funkcióját is használhatod értékesítésre
- a FB csoportok használata pedig egy külön posztot is megérne – a FB csoportokkal szuper közösségeket lehet kialakítani, a jó közösség pedig hozza az ügyfeleket
Persze semmi sem tökéletes, a Facebook is rengeteg hátránnyal jár. Például egyre nagyobb a „zaj”, egyre több ember posztol, egyre gyengébb egy-egy poszt elérése (akár organikusan, akár fizetett módon), mégis egy alap felület, ahol érdemes jelen lennünk.
Ami pedig most nagyon aktuális: a folyamatos átalakítással jelenleg nagyon sok bosszúságot okoz a Facebook használata. Egy ideje már az számít ünnepnapnak, amikor gond nélkül megy a posztok időzítése – na és persze utána rendre meg is jelennek -, jóváhagyják a hirdetéseinket és nem tiltják mindeféle okokból a FB-oldalunkat …. Hát igen a feladat egyre nehezebb, de mindenképpen kell vele foglalkozni és időt szakítani rá!
NEM TUDOD MIRŐL POSZTOLJ? EBBEN A BEJEGYZÉSBEN ÖSSZESZEDTÜNK NEKED PÁR ÖTLETET!