Mi az a weboldal redesign?

Tudtad, hogy az internetezők 50%-a szerint a weboldal dizájnja döntő fontosságú a márkaarculat szempontjából? Ha elavult, nem működik jól minden eszközön, stb. az befolyásolhatja a látogatók márkáról alkotott képét.  És azt tudtad, hogy a felhasználóknak kevesebb, mint három másodpercbe telik eldönteni, hogy tetszik-e nekik a weboldalad vagy sem. De mondok még egy statisztikai adatot: a weboldalad látogatóinak 88%-a nem tér vissza, miután rossz tapasztalatot szerzett az oldaladdal kapcsolatban.

Éppen ezért nagyon fontos, hogy a weboldaladdal milyen benyomást keltesz a felhasználókban, milyen élményt nyújtasz nekik böngészés közben, mennyire nyered el a bizalmukat. Mindezeket figyelembe véve érdemes időközönként felülvizsgáloni a honlapunkot és elgondolkodni az újratervezés lehetőségén. 

Néha elegendő néhány egyszerű és gyors kiigazítás, de a legtöbb esetben érdemes időt és energiát fektetni az összetettebb megoldásokba. Ilyen például egy teljes redesign.

Mi az a weboldal redesign?

A honlap redesign a weboldalad vizuális megjelenésének és felhasználói élményének javítását jelenti. Ez magában foglalja a meglévő tartalom, elrendezés, színséma és navigáció átalakítását és újraértékelését. Emellett a webhely sebességének és technikai teljesítményének optimalizálására, a seora vagy a reszponzív webdesignra  is érdemes hangsúlyt fektetni.

A weboldaladnak támogatnia kell a vállalkozásod üzleti céljait, lépést kell tartania a márkád fejlődésével. Na de mikor is van szükséged a redesign-ra?

Mit kell figyelembe vennie egy weboldal redesign esetén?

Gondolj úgy a weboldaladra, mint egy „hídra” a márkád és az ügyfeleid között. Ez az első vizuális élmény, benyomás, amivel a látogatók találkoznak. Éppen ezért a design nagyon fontos szerepet játszik a vállalkozásodról kialakított kép kapcsán.

A felhasználóknak tudniuk kell, hogy számukra megfelelő szolgáltatást nyújtasz-e, megéri-e pénzt fektetni a termékedbe, és a listát még hosszan lehetne folytatni. Így, ha vannak olyan részek, amelyek most nem működnek, a webhely megújítása nemcsak az ügyfelek elégedettségét, hanem a vállalkozásod értékét is növelheti.

De az is lehet, hogy épp a márkaújítás közepén jársz. A változás elkerülhetetlen minden vállalkozás életében. Legyen szó új vezetőségről, új logóról vagy egyszerűen csak a piaci stratégia változásáról. Ezeket a változásokat a weboldaladnak mind tükröznie kell. 

Mit kell átgondolni az újratervezéskor?

  • A célcsoporthoz szól?
  • Van célja a weboldalnak?
  • Illeszkedik a marketingstrtégiához?
  • Cselekvésre ösztönöz?
  • Melyek jelenleg a weboldal legértékesebb, leglátogatottabb oldalai?
  • Kik a látogatói? Honnan érkeznek?
  • A weboldaladnak mely részei működnek jól?
  • Megfelelő-e a konverziós arány?

És ezeken kívül még nagyon sok kérdésre kell választ adni – találni egy redesign kapcsán. Ami nagyon fontos, hogy az újtatervezés mögött egy jól átgdondolt stratégiának kell állnia. 

A lépések, amiket ne hagyj ki, ha belevágsz az újratervezésbe

  1. Határozd meg újra a céljaidat!
  2. Értsd meg a felhasználóid viselkedését!
  3. Törekedj az egyszerűségre, a könnyű használhatóságra!
  4. Tervezd meg a koverziókat és a felhasználói utakat!
  5. Elemezd ki weboldalad eddigi teljesítményét!
  6. Legyen mobilbarát az új oldalad!
  7. Legyenek frissek a tartalmaid!

Egy weboldal redesign hosszú folyamat lehet, de fontos, hogy átgondolt stratégián alapuljon. Sokszor nem könnyű a feltett kérdésekre válaszolni és nem mindig látjuk a fától az erdőt, vagy nem tudunk átülni a másik oldalra és a felhasználó szemével nézni a honlapunkat. Éppen ezért tartjuk nagyon fontosnak, hogy egy redesignt egy olyan mentoráció előzze meg, ami segít megválaszolni ezeket a kérdéseket és ad egy stratégiai alapot az újratervezéshez. 

Kérd árajánlatunkat, hogy weboldalad újratervezése a megfelelő stratégián alapuljon, a kivitelezés pedig színvonalas legyen!

Szólj hozzá!