Posztötletek

Miről posztoljak?

Nyilván ahány vállalkozás, annyiféle lehetőség. Van, akinek könnyebb témát találni, van akinek nehezebb. Először is nézzünk néhány alapvető igazságot, amit szerintem mindenki tud használni ilyen-olyan formában.

Posztötletek, amiket mindenki tud használni

Legyen hetente minimum egy, de inkább kettő olyan bejegyzésed, amiben használsz CTA-t. CTA = call to action, azaz cselekvésre felhívás. Tehát szólítsd fel őket, hogy nézzenek be hozzád, kérjenek árajánlatot, rendeljenek … stb. Helyezz el linket is. A CTA szövege legyen kreatív. Tehát a „töltsd le” vagy „vásárolj” helyett mondhatod, hogy „lepd meg szeretteidet” vagy „nézz be hozzám”, „bővítsd az ismereteid” – na jó ez már béna … de mindenképpen kell ezzel foglalkozni. Lehet ebben a témában is inspirálódni, csak sokat kell böngészni a közösségi oldalakat. Én pl. kiszoktam fotózni, ami hirtelen megtetszik. Aztán mikor van egy kis időm, akkor átnézem őket.

Csinálj élő videókat. Na ebben sem vagyok egy élenjáró példa … de tény, hogy a videós tartalmakat jobban szeretik az emberek. Nem kell, hogy hosszú legyen. Azért is nagyon jó, mert az élő videóról mindenki kap értesítést, így olyanoknak is visszakerülsz a látómezejébe, akik már egy ideje nem látják a posztjaidat.

FB-story: erre tény, hogy nem minden terület alkalmas, de vannak kifejezetten jó témák, amikből remek storykat lehet csinálni. Hogyan készült fázis fotók pl, kézműveseknek nagyon jó mondjuk kollekciók bemutatására.

Ossz meg ügyfélvéleményeket! Ezeket legyárthatod előre és be tudod időzíteni. Nagyon hasznos a bizalomépítés terén.

Blogbejegyzések: ne csak akkor oszd meg, amikor publikálod őket, hanem mondjuk 2-3 havonta ismételd is.

Én személy szerint kedvelem a rögzített bemutatkozó posztot, de ez sem mindenkinek szerencsés. De ezen is érdemes elgondolkodni. Ahogy növekszik az oldal követőinek a száma, időközönként üdvözölheted őket, esetleg variálhatod ilyenkor a bemutatkozásod és belecsempészhetsz aktualitásokat.

Posztötletek konverziónövelésre

Kezdetben sokszor kell ösztönözni a követőket, hogy ne csak nézegessék a közösségi felületeidet, hanem reagáljanak is. Na ne csak szivecskézzenek, hanem kommenteljenek is. Persze itt is érvényes az, hogy vannak olyan vállalkozások, témák, területek, amik különösebb ösztönzés nélkül is kiváltják ezt, de van ahol ezért komolyabban meg kell küzdeni. 

Na de mivel tudod őket rávenni? Íme néhány ilyen posztötlet!

Tegyél fel rövid eldöntendő kérdéseket: neked melyik tetszik jobban, melyiket tudnád elképzelni az otthonodban, melyiket vennéd meg a barátnődnek … ilyesmik.

Időközönként megkérdezheted a követőidet, hogy miről szeretnének több infót.

Akik alkotótevékenységet folytatnak, azok bátran osszanak meg hangulatfotókat a munkafolyamatokról. Olyanra gondolok, hogy mondjuk, ha festesz, akkor a festékes cuccokról … vagy ha műhelyben dolgozol, akkor a „kupiról”. Írjátok meg, hogy na ilyen amikor elmerülök a munkában és elkap az ihlet. És nálatok mekkora a kupi/rend/káosz, amikor elmerültök a munkában?

Ugyanebben a témában néha bejelentkezhettek élőben is, hogy nézzétek most ebbe kezdtem bele. Aztán pár nap múlva megint, hogy most meg itt tartok. És a végén a kész művel is bejelentkezhettek. Kérdezgesd őket, hogy mennyire tetszik nekik, melyik fázisa a legérdkesebb a munkádnak?

Ezek a posztok növelhetik a szakmai hitelességedet

3-5 ok miért válasszanak téged, mitől vagy te egyedi.

Okítsd is a követőket időközönként a szolgáltatásoddal, termékeiddel kapcsolatban:

  • miért van egyáltalán szükségük a te termékedre, szolgáltatásodra
  • milyen különleges jellemzői vannak
  • fontos dolgok a használatukkal kapcsolatban
  • milyen előnyökhöz juthat ha a te szolgáltatásodat választja

Ha készülsz valami újdonság bevezetésére, akkor előtte kidolgozhatsz rá egy 3-4 posztból álló sorozatot, amivel felvezeted bemutatod az újdonságot.

Kicsit engedd közel a követőidet

A közösségi felületek arra is nagyon jók, hogy egy kicsit közelebb kerülj a követőidhez. Na itt nem arra gondolok, hogy számolj be életed minden pillanatáról. De igenis néha jó, ha megmutatod, hogy te is ember vagy, van életed, ami néha nem is olyan egyszerű, vagy éppenséggel pont az. Ezek a személyesebb posztötletek növelhetik az elköteleződést irányodba.

Személyes story: miért csinálod, miért választottad ezt az utat/pályát/szakmát.

Legyél néha közvetlen, engedj betekintést: na itt nem arra gondolok, hogy kérdezd meg, hogy mit főzzél a hétvégén, hanem arra, hogy engedj betekintést a munkáddal kapcsolatos mindennapjaidba …. most épp nyakig ülök az adminisztrációban, amit annyira utálok … már két napja éjszakázok, mert van egy hatalmas projektem …. nincs az a kávé, ami életben tudna tartani, mert …. ilyesmikre gondolok.

Mutasd meg, hogy nem vagy tökéletes, és bizony te is el szoktad cseszni a dolgokat. Pl. ha rosszul sikerül egy ékszer, egy kép, egy bármi, akármi amivel foglalkozol, akkor arról beszámolhatsz. Az emberek értékelik, ha felvállalod a hibáidat, mert érzik, hogy te is olyan vagy mint ők és bizony nem csillámporos minden.

#TIPP: teszteld a posztjaidat, hogy melyik napszakban váltanak ki több reakciót, mikor aktív a te célközönséged. Utána pedig időzítsd a posztjaidat erre az időszakra.

Szólj hozzá!