Kinek és miért jó az Instagram?

A Facebook után talán az Instagram a második leginkább használt közösségi média felület. Ha vizuális témád van (szépen fotózható termékek, sminkes munkák, látványos gyakorlatokat bemutató edző, vagy éppen fotós vagy), mindenképpen érdemes jelen lenni az Instagramon. Kicsit fiatalabb az átlagéletkora az Instagram felhasználóinak, mint a Facebook-é, így ha fiatalosabb témád van, akkor is érdemes aktívkodni az instán.

Sokszor az Instagram egy közvetlenebb, barátibb vetülete egy-egy vállalkozásnak, így ha szeretnél arra is hangsúlyt fektetni, hogy „ember is van a vállalkozás mögött”, mindenképpen jó kísérletezni az Instagram oldal indításával. Instán egyre inkább terjed, hogy ne csak posztoljunk, hanem sztorizzunk, azaz 24 órán keresztül elérhető ideiglenes tartalmakat osszunk meg. Egyre több ilyen poszt van, egyre több ilyen tartalommal találkozhatunk. Ez egyrészt fárasztó, mert mindig friss tartalmat kell gyártani, viszont így aztán tényleg rizikó nélkül kísérletezhetünk. Ha nem sikerül valami, béna lesz egy videó, semmi gond, 24 óra múlva eltűnik és a következő jobb lesz.

AZ INSTAGRAM OLDAL LEGNAGYOBB ELŐNYEI

AZ INSTAGRAM OLDAL SEM CSILLÁMPÓNI

Hátránya is van az instának, például, hogy rengeteg a tartalom és nagyon nehéz kitűnni a tömegből. Ráadásul igazán akkor könnyű észrevetetni magunkat, ha nagyon szép képeket osztunk meg – ami pedig vagy hatalmas tehetséget vagy fotóssal való együttműködést és ezáltal extra költségeket igényel, vagy esetleg benevezel egy workshopra vagy gyorstalparó és megtanulsz szuper képeket készíteni az Instagram oldaladra. Ugyanúgy, mint a Facebookon, itt is folyamatosan variálnak az algoritmussal, így az elérések is egyre kiszámíthatatlanabbak. A story-k használatát ezért is javaslom, mert az algoritmus szempontjából is könnyebb itt érvényesülni, illetve storyban szuperprofi fotók nélkül is könnyen lehet észrevehető tartalmat készíteni.

Szólj hozzá!