A Facebook után talán az Instagram a második leginkább használt közösségi média felület. Ha vizuális témád van (szépen fotózható termékek, sminkes munkák, látványos gyakorlatokat bemutató edző, vagy éppen fotós vagy), mindenképpen érdemes jelen lenni az Instagramon. Kicsit fiatalabb az átlagéletkora az Instagram felhasználóinak, mint a Facebook-é, így ha fiatalosabb témád van, akkor is érdemes aktívkodni az instán.
Sokszor az Instagram egy közvetlenebb, barátibb vetülete egy-egy vállalkozásnak, így ha szeretnél arra is hangsúlyt fektetni, hogy „ember is van a vállalkozás mögött”, mindenképpen jó kísérletezni az Instagram oldal indításával. Instán egyre inkább terjed, hogy ne csak posztoljunk, hanem sztorizzunk, azaz 24 órán keresztül elérhető ideiglenes tartalmakat osszunk meg. Egyre több ilyen poszt van, egyre több ilyen tartalommal találkozhatunk. Ez egyrészt fárasztó, mert mindig friss tartalmat kell gyártani, viszont így aztán tényleg rizikó nélkül kísérletezhetünk. Ha nem sikerül valami, béna lesz egy videó, semmi gond, 24 óra múlva eltűnik és a következő jobb lesz.
AZ INSTAGRAM OLDAL LEGNAGYOBB ELŐNYEI
- vizuálisan könnyen megfogja az embereket egy-egy téma, ezért ha szép terméked vagy szépen fotózható szolgáltatásod van, érdemes itt is posztolni
- már nagyon kicsi követőtáborral is sikereket lehet elérni, mivel itt sokszor ragaszkodóbbak a követők, jobban kötődnek egy-egy felhasználóhoz
- olyanok is kommentelnek, akik FB-n nem, mivel itt nem jelenik minden ismerős előtt, ha épp reagál egy-egy posztra, jobban lehet rejtőzködni (emiatt persze a trollok is jönnek, de hát hol nem?)
- összeköthető a FB shoppal, így közvetlenül az instagramon keresztül is értékesítheted termékedet
- ezen a felületen nyitottabbak az influenszerek az együttműködésre, egymás betaggelésére és ezáltal könnyebben növelhető a márkaismertség (bár ezeknek sajnos egyre jobban megkérik az árát)
- a hashtagek megfelelő használatával könnyebben találnak rád a potenciális ügyfelek, mintha csak sima szövegeket írnál
- a hashtagek segítenek a konkurencia figyelésében és megtalálásában is
- tipikusan gyorsan emészthető tartalmakat érdemes instára készíteni, mivel erre van igény – ennek az előnye, hogy többször is előveszik az emberek a telefonokat és akár 2-3 percnyi várakozás közben is „pörgetik az instát” és rátalálhatnak egy-egy posztodra
- a FB hirdetésekkel együtt könnyedén indíthatsz Insta (vagy vegyes FB-Insta) hirdetési kampányokat is
AZ INSTAGRAM OLDAL SEM CSILLÁMPÓNI
Hátránya is van az instának, például, hogy rengeteg a tartalom és nagyon nehéz kitűnni a tömegből. Ráadásul igazán akkor könnyű észrevetetni magunkat, ha nagyon szép képeket osztunk meg – ami pedig vagy hatalmas tehetséget vagy fotóssal való együttműködést és ezáltal extra költségeket igényel, vagy esetleg benevezel egy workshopra vagy gyorstalparó és megtanulsz szuper képeket készíteni az Instagram oldaladra. Ugyanúgy, mint a Facebookon, itt is folyamatosan variálnak az algoritmussal, így az elérések is egyre kiszámíthatatlanabbak. A story-k használatát ezért is javaslom, mert az algoritmus szempontjából is könnyebb itt érvényesülni, illetve storyban szuperprofi fotók nélkül is könnyen lehet észrevehető tartalmat készíteni.