Útmutató weboldal újratervezéshez

Az előző cikkben tisztáztuk, hogy mi az a weboldal újratervezés és mikor van szükséged rá. Arról is olvashattál, hogy mi mindent kell átgondolnod, ha nekiállsz ennek a feladatnak. Most arról fogunk értekezni, hogyan kell csinálni a weboldal újratervezést.

A weboldal újratervezés a weboldal tartalmának, szerkezetének, formátumának és navigációjának megváltoztatását és frissítését jelenti a teljesítmény javítása és a látogatók számának növelése érdekében.

Függetlenül attól, hogy miért döntesz a redesign mellett, maga a projekt hatalmas feladat. Arról nem is beszélve, hogy fontos, hogy jól csináld, legyen mögötte egy stratégia.

Milyen gyakran kell újratervezni egy weboldalt?

Kutatások szerint egy weboldal élettartama mindössze 1,5-2 év. Mivel a dizájntrendek változnak és a technológia fejlődik, ez az az átlagos időtartam, amely alatt egy esetleges újratervezés „frissnek” és versenyképesnek mondható. Ez persze csak egy viszonyítási alap. Azt, hogy valójában milyen gyakran kell erre sort keríteni több tényező is meghatározza:

  • Milyen gyakran változik a márka vagy a célok. A legfontosabb kérdés: „Ez a honlap még mindig azt képviseli, hogy ki vagyok és mit akarok üzenni?”.
  • Mennyire használható könnyen a wedoldal és milyen gyorsan tölt be? Ülj át az ügyfeled helyére és nézd meg a weboldalad az ő szemükkel. Egyértelmű a navigáció? Könnyen megtalálod, amit keresel? Vannak akciógombok, tudja a felhasználó az adott ponton, hogy merre tovább?
  • A weboldalad teljesítménye: Jól konvertál? Elegendő forgalmat hoz? Mennyi időt töltenek a felhasználók az oldalon?
  • Reszponzív-e a weboldal? Azaz minden kijelzőn jól használható? 

A weboldal az a hely, ahová a látogatók azért érkeznek, hogy választ kapjanak egy kérdésükre, megoldást találjanak egy problémára. Éppen ezért nagyon nem mindegy, hogy milyen stratégia áll a weboldal újratervezés mögött. Könnyen elképzelhető, hogy a stratégia elkészítésével több idő fog elmenni, mint magával a kivitelezéssel.

Hogyan állj neki a weboldal újratervezés folyamatának?

Elemzés

Mielőtt nekiállsz az újratervezésnek, nézd meg a weboldalad jelenlegi mutatóit. Ebből kapsz egy képet arról, hol tart most jelenleg a honlapod. 

Ezeket nézd meg:

  • Látogatások és látogatók száma
  • Visszafordulási arány
  • A webhelyen töltött idő
  • A legjobban teljesítő kulcsszavak 
  • Bejövő és kimenő linkek száma
  • Konverziók az oldalon
  • Honnan érkeznek a látogatók

Ehhez használd a Google Analytics és Search Console szolgáltatásokat!

Az új célok meghatározása

Fogalmazd meg a miértet! Miért van szükség weboldal redesignra? Az nem indok, hogy már régen volt újratervezve, vagy a konkurencia most újított, akkor én is. Tisztában kell lenned azzal a konkrét céllal, amit a weboldal újratervezés eredményeként el akarsz érni.

Ilyen célok lehetnek:

  • látogatók számának növelése
  • oldalon eltöltött idő növelése
  • több konverzió
  • több eladás
  • olvasottabb blog
  • SEO-rangsor javítása
  • újrapozícionálás

Nyilván a célok függnek egymástól. Pédául a konverzió növeléséhez több látogatóra és kisebb visszafordulási arányra van szükség. 

MÁRKAÜZENET, USP

Mindenekelőtt meg kell tudnod fogalmaznod, hogy mi a te márkád, mit képvisel, milyen értékei vannak. Tartsd szem előtt, hogy annak, aki először látogat el a weboldaladra, ki kell, hogy derüljön, hogy mivel foglalkozol mindössze néhány másodperc alatt. Látnia kell, hogy milyen megoldást kinálsz az ő problémájára, ez számára milyen előnyökkel jár és hogy juthat hozzá.

Nézd meg a jelenlegi oldalad, hogy ezekre a kérdésekre választ kap-e a látogató egyértelműen anélkül, hogy hosszasan kellene keresgélnie az információk után.  

Vizsgáld meg a vizuális megjelenést is! A logó és arculat kifejezi ezt a márkaüzenetet? A weboldal dizájnja, összképe képviseli azt az első benyomást, amivel szeretnéd, hogy találkozzanak a látogatók?

Tartalmaid átvizsgálása

Fontos, hogy a weboldal újratervezés előtt felmérd, hogy mik azok a tartalmaid, amik sok látogatót vonzottak eddig, sok link mutat rá, sok helyen került megosztásra. Ugyanis, ha rosszul állsz neki az újratervezésnek és ezeket a tartalmakat nem megfelelően kezeled, akkor csak rontani fogsz a helyzeteten. 

A MOTOR KIVÁLASZTÁSA

Hát nagyon nem mindegy, hogy egy Harley Davidsonon vagy egy Simsonon fognak ülni a látogatóid. Meg kell vizsgálnod a tárhelyedet! Ez a lelke a weboldaladnak, a motor, ami hajtja. Elképzelhető, hogy ebben is váltanod kell. És utána fel kell tenned a nagy kérdést, hogy milyen alapon fog elkészülni az új oldal. Egyedi fejlesztés? CMS rendszer, mint pl. a WordPress?

A lényeg, hogy mielőtt a weboldal újratervezés mellett döntesz, alaposan gondold át a céljaidat. Mérd fel hol tart a vállalkozásod, mennyit változott mióta elkészült a jelenlegi oldalad, hozza-e az elvárt eredményeket. 

Sokszor nem könnyű a feltett kérdésekre válaszolni és nem mindig látjuk a fától az erdőt, vagy nem tudunk átülni a másik oldalra és a felhasználó szemével nézni a honlapunkat. Éppen ezért tartjuk nagyon fontosnak, hogy egy redesignt egy olyan mentoráció előzze meg, ami segít megválaszolni ezeket a kérdéseket és ad egy stratégiai alapot az újratervezéshez. 

Kérd árajánlatunkat, hogy weboldalad újratervezése a megfelelő stratégián alapuljon, a kivitelezés pedig színvonalas legyen!

Szólj hozzá!