Nagyon sokan blogolnak ma már, viszont nagyon sokan nem használják tudatosan a blogot. Ebben a bejegyzésben szeretnék most néhány tippet adni, hogyan állj neki és mire figyelj oda a blog felépítése kapcsán.
Először is tudom, hogy egy indulás nagyon sok költséggel jár. Csak kapkodod a fejed és csak röpködnek a tízezrek meg a százezrek. Éppen ezért fontos a tervezés már az elején, hogy lásd a költségeidet és tudj priorizálni, hogy mibe érdemes pénz fektetned és mennyit. A priorizálásnál a hosszú távú célokat is érdemes szem előtt tartanod. Egy jó blog hosszú távú célokat szolgál, az egyik legjobb seo eszköz a kezedben, ha jól csinálod.
Éppen ezért mielőtt belevágsz érdemes szakemberekkel konzultálnod. Mindenképpen kérd ki egy marketinges tanácsát, hogy milyen tartalmakat érdemes gyártanod a blogodba. Utána pedig kérj konzultációt egy szövegírótól, aki ért a keresőoptimalizált szövegíráshoz. Nyilván az egy nagyobb költség, ha kiadod valakinek a blogolást. De egyszeri konzultációval megtanulhatod te is, hogy mire kell odafigyelni és hogyan kell tudatosan blogot írni. De akár ez a cikk is segíthet az elindulásban!
Legyen a stratégiád a blog felépítéséről
Nem árt, ha van egy content terved. Vagyis gyűjtsd össze milyen bejegyzéseket fogsz írni a blogodba. Ezeket szedd kategóriákba, de ez legyen tudatos. Próbálj kulcsszavakra fókuszálni, és úgy meghatározni a kategóriákat. Ugyanezt az elvet kell követned a címkék meghatározásánál.
Írj meg előre kb 10-12 bejegyzést. Gyűjts hozzá megfelelő képi anyagot, a képeket méretezd, tömörítsd és nevezd el megfelelően.
És akkor most egy kicsit haza fogok beszélni …. nézzétek el nekem. Szerintem egy blognál nagyon is fontos, hogy milyen a vizuális élmény. Mennyire áttekinthető, milyen jól kereshető, mennyire jó olvasni. Szóval hasznos, ha a webesed létrehoz egy sablont a bejegyzéseidnek, ami biztosítja az egységes kinézetet, lehetővé teszi a jó olvasási élményt. Illetve segít neked, hogy mire figyelj a feltöltéskor, milyen trükköket tudsz alkalmazni.
Adj el a blogoddal!
A bejegyzésekben helyezz el a megfelelő helyen promókat:
- webshop esetén kiemelhetsz kategóriákat, termékeket
- ajánld a szolgáltatásodat
- ösztönözz hírlevél feliratkozásra
- tereld az olvasót kapcsolatfelvétel vagy árajánlatkérés irányába
És egy nagyon fontos dolog! Ezt az elmúlt év tapasztalatai alapján írom. Ha képeket teszel a bejegyzéseidbe, nem kell túlzásba esni. Nem kell egyszerre 20 képet feltölteni ugyanarról a termékről vagy témáról. Egy bejegyzésben elegendő néhány fotó. Ha galériát szeretnél betenni, akkor gondosan válogass össze néhány képet. Ha nagyon sok a képed, akkor érdemes elgondolkodni azon, hogy több bejegyzésre szeded szét.
Használj belső linkeket a bejegyzésekben:
- bejegyzések között
- a weboldalad megfelelő tartalmaira
- termékekre
- szolgáltatásokra
Félévente tarts nagytakarítást a blogodban! Ehhez szintén érdemes webes segítségét kérni, hogy ne érintsen hátrányosan pl. a keresési találatokban való megjelenéskor.