A mai überdigitalizált világunkban minden vállalkozás (beleértve a helyi kisvállalkozásokat is) elengedhetetlen feladata az online jelenlét. Sokat beszélünk a stratégiáról, hogy hogyan fedjünk le mindent, blogoljunk, válasszuk ki, melyik közösségi média felület lesz ideális, mennyit és milyen gyakran posztoljunk, videós, fotós vagy szöveges tartalommal készüljünk, de gyakran elfelejtkezünk egy határozottan hatékony lehetőségről, a Google Cégprofilról. Ez jóval több annál, minthogy kipipáljuk a lehetőséget, hogy na, fent vagyunk a térképen.
Ennyi nem elég, egy kis energiát ebbe is kell fektetni – cserébe viszont hamar megtérül.
Milyen előnyei vannak a Google Cégprofil optimalizálásának?
#1 Előny a helyi keresőoptimalizálásban
A helyi keresőoptimalizálás (local SEO) egy adott földrajzi területen működő vállalkozások online láthatóságára fókuszál. Amikor a felhasználók környékbeli szolgáltatásokra keresnek (pl.: fodrász a közelben; sushi a 6. kerületben, stb.), a keresőmotorok nagymértékben támaszkodnak a Google Cégprofilokra, hogy pontos és releváns találatokat adjanak. Ha sikerül jól optimalizálni a cégprofilodat, a keresőmotorok könnyebben találnak rá és versenyelőnyhöz juttathatnak másokkal szemben.
Hogyan hat ez a mindennapjaidra? A cégprofil és a honlapod összehangolt optimalizálásával valóban azok fognak rád találni, akik el is jönnek hozzád – ha valaki a közelben keres és te pont ott vagy, akkor téged fog megmutatni a számára.
#2 Megnövekedett láthatóság a helyi keresési találatoknál
Ez az a rész, amit akkor látsz, ha rákeresel a Googleben valamire és megjelenik felül egy térkép, illetve alatta 3 olyan vállalkozás, amiket a legrelevánsabbnak talál számodra. Ide is akkor tudsz felkerülni a vállalkozásoddal, ha jól optimalizálod a cégprofilodat. Ide kerülni nem megy pikk-pakk, viszont ha itt vagy, szárnyalni fogsz, hiszen sok-sok látogatót fog hozzád irányítani a Google.
Hogyan hat ez a mindennapjaidra? Ha ide bekerülsz egyszer, utána esélyesebb, hogy több látogatód lesz, mivel ha eljön valaki erre az ajánlásra és esetleg még értékelést is hagy, akkor a Google tudni fogja, hogy érdemes a te vállalkozásodat ajánlani és ha más hasonló témában keres, megint téged fog ajánlani – tehát ez olyan lesz, mint a kamatos kamat, egyre több látogatóra és egyre több bevételre tehetsz szert.
#3 Felturbózott lokális rangsorolási tényezők
A Google különböző tényezőket vesz figyelembe a helyi keresési rangsorolás meghatározásakor – azaz, hogy ha valaki hamburgerezőt keres, akkor a te hamburgereződet ajánlja-e, vagy a szomszéd utcában lévő Józsiét. A Cégprofil optimalizálásával igazodhatsz a rangsorolási tényezőkhöz (több infója lesz rólad, jobban tudja finomhangolni, kit kell hozzád irányítani) és javítja az esélyeidet, hogy magasabb helyen jelenj meg a lokális keresési eredményekben. Az olyan infók, mint a pontos elérhetőség, bemutatkozás, kulcsszavakban gazdag leírások, releváns kategóriák és az ügyfélértékelések, kulcsfontosságú szerepet játszanak a helyi SEO-rangsorolásban.
Hogyan hat ez a mindennapjaidra? Egy kis ráfordítással esélyed van elérni, hogy azoknak ajánljon, aki tényleg be fognak térni és azt kapják, amit szeretnének ahelyett, hogy hátat fordítanának, mert félreértettek valamit hiszen nem is zárjavítást akartak, hanem nadrágszárjavítást.
#4 Bizalom és hitelesség
A jól optimalizált cégprofil növelheti a vállalkozásod megbízhatóságát és hitelességét, hiszen ott lesz már a bizonyíték, hogy létezel, hogy nem egy sötét kapualjban kell hármat kopogni és így bejutni valahova, lesznek visszajelzések és fotók, amit biztonságérzetet adnak a potenciális ügyfeleknek. Az emberek nagyobb valószínűséggel lépnek kapcsolatba egy olyan vállalkozással, ami teljes és naprakész profillal rendelkezik (ez az online verziója annak, amikor elsétálsz egy bolt mellett a körúton és látod, hogy évek óta bezárt, már poros a rács is, ellenben a mellette lévő üzlet szépen ki van világítva és jönnek-mennek az emberek az ajtón).
hogyan hat ez a mindennapjaidra? Nem kell offline győzködnöd az embereket, nem kell személyesen az ajtóban állnod, hogy meggyőzd őket, hogy aktív az üzleted, lehet nálad vásárolni, hiszen online lecsekkolhatják, hogy frissül a tartalom, újabb és újabb képek vannak, frissek a visszajelzések, biztos érdemes betérni hozzád.
#5 Statisztika és analitika
Egy méltánytalanul gyakran figyelmen kívül hagyott előnye a Google Cégprofil optimalizálásának, hogy értékes információkhoz juthatunk rajta keresztül. Adatokat kaphatunk arról, hogy az ügyfelek hogyan fedezik fel a profilodat, ami hasznos lehet a honlapod keresőoptimalizálása szempontjából is, de leginkább a hirdetési szakember fog örülni az infóknak, amiket innen ki lehet nyerni. Meg te is örülsz majd, hiszen ha a Google Hirdetést nem nulláról kell kezdeni, hanem már vannak adatok a vásárlóid viselkedési szokásairól, akkor könnyebben lehet jó hirdetést beállítani.
Hogyan hat ez a mindennapjaidra? Kevesebb hirdetési összegből tudsz majd ugyanannyi embert bevonzani, illetve azon sem kell olyan sokat lamentálnod, hogy a honlapodon milyen apró változtatásokat eszközölj, hogy többen találjanak rád.
Ez most csak öt előny, de mégis jól látszik, hogy a helyi vállalkozások versenyében a jól optimalizált Google Cégprofil sokat számíthat. Nem csak a helyi keresési eredményekben való láthatóságot növeli, hanem a bizalmat, a hitelességet és az ügyfelek elkötelezettségét is megalapozhatja. Ha szánsz egy kis időt a profilra, hosszú távon jól fogsz járni – megnövekedett forgalomra és látványosabb online jelenlétre számíthatsz, mint versenytársaid.
Használd ki a Google Cégprofil optimalizálásának erejét és nézd meg a saját szemeddel, mennyi változást hozhat az életedbe egy kis extra törődés!