Sokszor úgy érzem, hogy a keresőoptimalizálás eredményeivel úgy vagyunk, mint a gyerekek a sütizéssel, jajj, mikor lehet már enni. Mikor lesz már eredmény?
Nos, a keresőoptimalizálás (SEO) sajnos nem egy látványos műfaj. Eleve abban sem, hogy a honlapon szemmel láthatóan semmi változás nem történik szinte, miközben a háttérben nagy munka zajlik. Ráadásul az eredmények sem jönnek azonnal, hiába nézzük a statisztikát.
Akár 4-6 hónapba is telhet, mire észrevehető hatása lesz a keresőoptimalizálásnak a statisztikában.
Miért tart ilyen sokáig, hogy eredményt mutasson a keresőoptimalizálás?
A keresők sajnos nem kapnak azonnal értesítést minden változásról a honlapon, hanem meg kell várni, hogy éppen arra járjanak a robotok és feltérképezzék a honlapot.
Az az egész metódus, hogy jönnek a robotok és felmérik, hogy mi van a honlapon, elraktározzák az információt és amikor valaki rákeres egy témára, akkor ezeket az elraktározott információt próbálják meg előszedni, mint a könyvtáros néni a Bűn és Bűnhődést.
Minél többször járnak az oldalon a kis robotok, annál jobban megjegyzik, hogy oda érdemes visszatérniük. Emiatt szükséges, hogy legyen folyamatosan frissülő tartalom az oldalon. Jó kis meghívás a robotoknak. Ha nincs új tartalom, nem érdeke a robotoknak körbejárni az oldalt, hiszen nincs „életjel”, ami miatt el akarnának látogatni ide.
Ezért fontos, hogy olyan tartalmat gyártsunk, ami releváns a témánkkal kapcsolatban, kulcsszavakkal lássuk el azokat, amiket könnyen elraktároznak a robotok (ezt a folyamatot indexelésnek híják) és később elő tudják hívni az infót.
Milyen a jó és keresőoptimalizált bejegyzés?
- tudd, miről is akarsz írni és legyen meg a kulcsszavad és eköré építsd fel a szöveget
- ne a Google-nek írj, hanem az embereknek, ami csak úgy mellékesen legyen jó a keresőknek is, azaz élvezetes, jól olvasható szöveget írj
- találj ki valami jó címet, mivel a címeket a Google nagyobb súllyal veszi figyelem, szóval érdemes a kulcsszavadat is beletenni, ha nem tűnik túl erőltetettnek
- legalább 300 szó hosszúságú legyen a szöveg, de inkább hosszabb
- írj érdekes, tartalmas szöveget
- használj képeket a szöveg megtörésére, hogy élvezetesebb legyen olvasni – a Google szereti, ha az olvasó több időt tölt az oldalon, ebből tudja, hogy értékes a tartalom és máskor is érdemes ideirányítania a keresőket
- a blog szerkesztői felületén készíts meta leírást, ami taratlmazza a kulcsszót, kattintásra sarkall és max 150 karakter hosszú (a többi rész nem fog látszódni úgysem)
Nade emögött azért sok egyéb dolog van és a szomorú tanulság az, hogy hónapokba telik, mire észrevehető eredménye lesz a keresőoptimalizálásnak. A jó hír viszont, hogy amint beérik ez a dolog, szuper eléréseket lehet produkálni.
És ha több a látogató az oldalon, több lesz az ügyfél is. Szóval lassan haladunk, de egy nagyon jó irányba!