Nézzünk most egy kis dizájn leckét és beszélgessünk a főoldal struktúrájáról! Most több folyamatban lévő weboldalam is van és sok főoldali dizájntervet készítettem. Azt veszem észre, hogy az ügyfelek nagy része nem igazán látja át, hogy mi a főoldal funkciója és milyen tartalmakat érdemes ott megjeleníteni.
Ezért most megpróbálom kicsit összefoglalni, hogy mit érdemes kitenni a főoldalra, azt milyen formában tegyétek.
Nyitókép
Legyen egy figyelemfelkeltő kép vagy grafika, esetleg videó. Egy határozott cím – rövid, tömör, beszédes. Esetleg egy 2-3 soros rövid leírás. És legyen egy akciógomb, ami cselekvésre ösztönöz.
Ki vagy te? Ki van a vállalkozás mögött?
Legyen egy rövid bemutatkozás. Tényleg rövid, max 2 bekezdés. Ez legyen érdekes, olvasmányos, szóljon a céljaidról, a küldetésedről, az értékrendedről, hogy mit adsz az ügyfeleidnek. Ha csapatban dolgoztok, akkor lehet egy kis blokk a csapatról, mindenkiről egy pár soros bemutatkozó. Ha szeretnél egy ütős bemutatkozást, akkor ebben a bejegyzésben írtunk arról, hogy tudod jól megírni.
A főoldal része a meggyőzés
Érvelős rész: szerintem ez egy nagyon fontos rész, ami nagyon sok weboldalról hiányzik és már arra is rájöttem, hogy miért. A legtöbb ügyfél nem tudja megfogalmazni, hogy miben más, jobb, eredményesebb, mint a versenytársai. Milyen pluszt tudnak nyújtani az ügyfeleiknek. Amikor tervezitek a honlapotokat, akkor készüljetek fel egy ilyen blokkra. Elég 4-6 ilyen érvet felállítani. Ha a webesed nem tervez ilyet, akkor mindenképpen kérd, hogy helyezzen el egy ilyen blokkot a főoldal részeként.
Leadek
Mi az a lead? A leadek rövid szöveges felvezetők, amikkel meggyőzö a felhasználót, hogy továbbkattintson. Bemutatod, hogy miről szól és ösztönzöd, hogy továbbkattintson. Itt sok minden szóba jöhet. Ha szolgáltatásaid vannak, akkor azoknak a leadjei. Ha sokféle szolgáltatásod van, akkor nem kell mindegyiknek, hogy ne legyen túl hosszú. Lehet egy összefoglalót is írni róluk és egy-egy képpel vagy ikonnal továbbnavigálni a megfelelő oldalra. Ha webshopod van, akkor lehetnek kiemelt termékek, kiemelt kategóriák.
Kiemelt referenciák és ügyfélvélemények
Ha olyan területen tevékenykedsz, ahol vizuálisan meg lehet mutatni a referenciákat, akkor azt akár az ügyfélvéleményekkel is összekapcsolhatod. Ez növeli a hitelességet.
Kiemelt tartalmak
Ha az oldaladnak vannak kiemelt aloldalai, ami a vállalkozásod számára nagyon fontos, akkor annak csinálj a főoldalon egy blokkot. Legyen egy lead hozzá és CTA. Például ha tanfolyamok vannak az oldaladon, akkor kiemelheted a legfrissebb 4 tanfolyamot és írj mellé egy bekezdésnyi szöveget, hogy bátran lehet jelentkezni.
Legfrissebb bejegyzések
Ha van blogod, akkor a legfrissebb 2-3 bejegyzés jelenjen meg a főoldalon. Nem tudod, hogy blogolj-e? Hogyan állj neki és mire figyelj oda? Akkor ezt a cikket mindenképpen olvasd el!
Kapcsolatfelvétel a főoldal alján
Itt is több lehetőség van:
- Lehet hírlevél feliratkozásra ösztönözni a látogatókat.
- Elhelyezhetsz kapcsolatfelvételi űrlapot.
- Szóba jöhet időpontfoglalási lehetőség is.
- Linkelheted a telefonszámodat is, így mobilról azonnal fel is tudnak hívni.
Én nagyjából ezt a sorrendet is szoktam követni, bár azért vannak esetek amikor eltérek ezektől. A lényeg, hogy mindig igyekszem logikusan felépíteni a főoldalt. A különböző blokkoknál mindig biztosítok továbbnavigálási lehetőséget a megfelelő oldalra, ahol aztán több hasznos infóhoz juthat az érdeklődő.
A főoldal esetében – és persze minden oldal esetében – törekedni arra, hogy jól átlátható legyen a tartalom.
Használjatok a címsorok esetében kiemelést, ami nem azt jelenti, hogy húzd alá meg szedd dőlten és/vagy félkövéren.
Használjatok eltérő betűtípust a címeknél, illetve nagyobb és/vagy vastagabb betűméretet.
Legyen szellős, használjátok bátran a térközöket. Külső-belső margókat nyugodtan lehet nagyobbra venni, hogy jól áttekinthető legyen.
A vizuális tartalmak esetében (képek, grafikák) törekedjetek az összhangra színvilágban, stílusban, hangulatban.