Miért és kinek van szüksége a weboldalán blogra?
Napjainkban szinte minden második vállalkozásnak van saját blogja, de sokan nem tudják, hogy vajon erre miért van szükség, illetve hogy szükség van-e rá egyáltalán.
TÖBB OKA LEHET ANNAK, AMIÉRT ÉRDEMES ELGONDOLKODNI A BLOGOLÁSON. ÖSSZEGYŰJTÖTTEM NEKTEK NÉHÁNYAT EZEK KÖZÜL.
- Olyan szolgáltatásod, terméked van, ami új a piacon, és kevesen ismerik? Ha blogolsz róla, az emberek megismerhetik minden előnyét, minden jó tulajdonságát, és érdekességeket is megoszthatsz róla. Így közelebb kerül hozzájuk is ez a terület, és talán esélyt adnak a vásárlásnak is.
- Olyan szolgáltatásod van, amiről szívesen olvas a célcsoportod? Bicikliket árulsz? Sárkányhajó kölcsönződ van? Ossz meg hasznos infókat a lehetséges túraútvonalakról, a legjobb kerékpárgumikról, és bármiről ami témaspecifikus, és amiről hiteles tartalmat kaphatnak nálad.
- Egy bloggal megerősítheted az online jelenléted, a blogbejegyzésekkel növelheted az az organikus eléréseket. Figyelj arra, hogy rendszeresen frissüljön a tartalom, a szöveg pedig illeszkedjen a webszöveg stílusához. Koncentrálj arra is, hogy nem csak a Google fogja „olvasni” a cikket, hanem a követőid is.
- Azoknál a szolgáltatásoknál, ahol nagyon telített a piac (pl. fotós, coach, könyvelő), nem feltétlenül érdemes a weboldal seozására túlzóan nagy figyelmet fordítani, ám a blogolással felhívhatod a figyelmet a kulisszatitkokra, a fontos tudnivalókra, érdekességekre, értékes, hiánypótló témákra. Ezzel tűnhetsz ki a szürke tömegből.
Kinek a feladata a blogolás?
Ha jól írsz, és olvasmányosan, kerülöd a helyesírási hibákat, igazodsz a webszöveg stílusához, bátran hozzáfoghatsz te is. Azt azonban tudnod kell, hogy a marketing szövegírók egészen más szöveget írnak, mintha egy személyes blogot írnál. Ettől még lehet közvetlen a hangnem, és laza a stílus, ám a szöveg erejét nem szabad lebecsülni.
Ha nem vagy biztos magadban, bízd egy szövegíróra a blogolást. Ha ő írja a bejegyzéseket, gyorsabban halad majd a munka, mint ha te írsz, ő pedig lektorál, hiszen sokszor ilyenkor az egész szöveget újra kell fogalmazni. A munka tehát nem kevesebb vele, sőt, néha sajnos több is.
Egy jó blog azonban kincset ér, amire érdemes lecsapni!
Na de miről blogoljak?
Hogyan keressek témát? Hogyan írjak én minden héten, minden második héten bejegyzést?
A válasz nem is olyan bonyolult, ha alaposabban is körüljárod a választott témát. Gondold végig, hogy aki nincs annyira otthon az adott területen, milyen kérdéseket tenne fel neked! Vegyünk egy példát.
Én például logókat is készítek. Mi érdekelheti az olvasókat ebben a témában?
Valószínűleg a „hogyan válasszak logót” gondolat foglalkoztat mindenkit. Pedig ennél sokkal többről szól a kérdés. Íme 10 dolog, amiről írhatnék ebben a témában:
- Milyen típusú vállalkozáshoz milyen stílusú logó passzol?
- Milyen formákban érdemes gondolkozni, ha logót szeretnél?
- Logó vs. színek: Melyek a legnépszerűbb és legjobb árnyalatok
- Mit üzen, mit sugall a logód?
- Mikor érdemes lecserélni a korábbi logódat?
- Melyek egy tökéletes logó ismérvei
- Hol szerepelhet a logód, hol tüntesd fel mindenképpen?
- Logó felirattal vs. felirat nélkül
- Ki a célcsoport, akit megszólítanál a logóddal?
- Hogyan szedd össze az álom-logódról az elképzeléseidet?
A LEGFONTOSABB TANÁCS MINDEN TÉMÁHOZ/VÁLLALKOZÁSHOZ/TERMÉKHEZ/SZOLGÁLTATÁSHOZ:
Ha arra hajtasz, hogy a blogcikkedet a Google is szeresse, mindenképpen ragaszkodj a kulcsszó használathoz is, és járd körül alaposan a témát. Ne csak a Google-nek írj, hiszen az olvasóid számára inkább az olvasmányos, mint a merev szöveg lesz hasznos és szerethető.
Nincs olyan téma, amiről ne lehetne 20+ HASZNOS blogbejegyzést írni. A blogolás fontos forrása lehet a közvetlen környezeted is. Nyugodtan megkérdezheted az olvasóidat is, hogy őket mi érdekli igazán, de egy családtag is néha olyan kérdéseket tehet fel, amiről nem is gondolnád, hogy más számára érdekes, vagy ismeretlen infó.
Legyél szemfüles, blogolj okosan, vagy bízz meg egy szövegírót, aki örömmel segít majd neked ebben!