Webszövegezés, mint SEO eszköz

Webszövegezés, mint SEO eszköz

Az általános nagy igazság a szövegezésről az, hogy akkor lesz a szöveged értékes, ha a látogatódnak írod! Természetesen van néhány olyan dolog, amit mindenképpen érdemes szem előtt tartanod, ha webszöveget vagy blogbejegyzést írsz, de akkor is a fontos, hogy ne a gúglinak írd, hanem az olvasónak.

Legyen a szöveged értékes, tartalmas, vezesse az olvasót, kösse le a figyelmét, legyen hasznos. Ha szeretik a szövegeidet, akkor olvasott lesz, több időt fognak eltölteni az oldaladon és ez az, amit a keresőóriás is értékelni fog.

Kié legyen a webszövegezés?

Nem árt szem előtt tartani, hogy a szövegírás egy szakma. Sok ügyfélnek még midnig nehéz ezt elfogadni, így inkább úgy döntenek, hogy maguk írják meg a szövegeiket. Én viszont azon a vélemnyen vagyok, hogy ha valaki már komolyan belefektet a weboldalába, akkor a webszövegezés költségen nem szabad spórolni.

Általában az a tapasztalom, hogy az ügyfelek által készített szövegek nagyon sok utómunkát igényelnek. Sokszor át kell írni, rövidíteni, hozzá tenni, más stílusban megírni. A szövegíró viszont pontosan tudja,

  • hogy kell egyáltalán neki állni
  • hogyan kell anyagot gyűjtetni
  • milyen stílusban kell megírni
  • hova milyen hosszúságú szöveg kell
  • mi az, ami felkelti az érdeklődést és fenn is tartja
  • mi az, ami elad.

DIY webszövegezés szempontjai

Na de mi van akkor, ha DIY készíted a honlapod? Na most ehhez hozok nektek tippeket, amik hasznosak lehetnek SEO szempontból.

Kulcsszavak

Ugye készítettél korábban egy kulcsszókutatást, tehát van egy szép kis listád? Fókuszálj a kulcsszavakra, használd a szövegeidben. RAGOZATLANUL!!! (ez nekem például nagyon nehéz). A webszövegezés és blogírás során használj szinonímákat! Kulcsszósűrűség? De a lényeg, hogy ne tömd tele kulcsszavakkal, max olyan 2% körül legyen.

Szöveghossz

Ez egy nehéz kérdés. És nincs is rá szerintem jó válasz. Ha erről olvasgatsz egy kicsit, nagyon eltérő véleményeket fogsz találni. Én azt mondanám, hogy egy oldalon olyan minimum 300 szó körüli szöveg szerepeljen. De mondjuk, ha egy blogbejegyzésről van szó, akkor már lehet ezen vitatkozni. Vannak témák, amiket nem lehet 300 szóban elintézni és vannak olyanok, amikhez nagyon sok is. Itt is inkább azt emelném ki, hogy legyen érdekes és értékes a szöveged az olvasó számára! És a szöveghosszhoz képest megfelelő arányban használd a kulcsszavakat!

Tagolás

NE ÍRD ÚJRA A BŰN ÉS BŰNHŐDÉST!!!! A neten felületesen olvasunk …. Főleg az oldalakat, de azért a blogbejegyzéseknél sem ritka …. Tagold a szöveget rövidebb bekezdésekre, használj felsorolást és kiemeléseket. Azt tartsd szem előtt, hogy ha valaki csak a kiemelt részeket olvassa, akkor is tudja, hogy miről van szó és a lényeget megértse.

Címsorok (headings)

És itt ezen a ponton már nem csak az olvasónak írsz, hanem a gúglinak is. Mi a heading az olvasónak? Ha olvasol valamit, akkor számodra elég egyértelmű, hogy mi a címsor – az ami nagyobb betűmérettel, vastagabban, más színnel van szedve. Jól elkülönül, ha ránézel, akkor tudod, hogy ez egy címsor. A különböző méretekből és/vagy színekből, vastagságokból azt is tudod, hogy melyik a főcím, melyik az alcím, melyik az amelyik még ennél is alacsonyabb rendű. Na de Google nem így olvas. A gúgli kódokat olvas, és ebben a kódban neked egyértelműen jelezned kell, hogy az egy címsor. Erre a h1, h2, h3, h4 …. stb jelölést használjuk.

Egyedi webszövegezés

Legyen a szöveged egyedi! Ne másolj! Egyrészt nem etikus, rontja a hiteled, de ha szigorúan csak SEO szempontot nézünk, akkor a Google bünteti is!

+1 TIPP: használd az oldaladon a YOAST SEO bővítményt a webszövegezés ellnőrzésére, ami segíteni fog neked, hogyan optimalizáld az oldalad. Vizsgálja a szöveghosszt, a kulcsszavak sűrűségét, a linkeket, a képeket, elkészítheted a metaleírásokat …. stb. Na nem kell mindent szentírásnak venni, amit a Yoast mond, viszont ad egy szuper támpontot, hogy hol tudsz még javítani a szövegeiden.

Szólj hozzá!